اعلام آمادگی رهبران اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم ها علیه ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی رهبران اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم ها علیه ایران
اعلام آمادگی رهبران اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم ها علیه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2024
اشتراک
رهبران اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را پس از حمله اخیر به اسرائیل گسترش خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، آنها در سندی که پس از این اجلاس منتشر شد، این مطلب را اعلام کردند
در این سند آمده است: "اتحادیه اروپا تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران به‌ویژه در مورد هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ها اعمال خواهد کرد".
پیش از این روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا نیز در سخنرانی خود در جمع رهبران اروپایی خواستار گسترش تحریم ها علیه برنامه های موشکی و پهپادی ایران شد. وی همچنین از افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های تروریستی اروپا حمایت کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه در ابتدای ماه توسط هواپیماهای اسرائیلی، بامداد 14 آوریل به خاک اسرائیل حمله کرد. به گفته منابع مختلف، این حمله با صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از جمله پهپادهای کامیکادزه شاهد، موشک های ابرصوت فتاح و فتاح-2 صورت گرفت. شبکه تلویزیونی دولتی ایران پرس تی وی گزارش داد که تمامی موشک های ابرصوت به اهداف خود رسیده اند.
مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان، روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2024
پاسخ مستقیم ایران، پیامی واضح در تغییر نحوه مقابله با حملات اسرائیل علیه منافع ملی خود
به گفته ارتش اسرائیل، ایران در مجموع بیش از 300 مهمات و پهپاد از جمله حدود 170 پهپاد، بیش از 30 موشک کروز و بیش از 120 موشک بالستیک پرتاب کرده است. در عین حال، اسرائیل اعلام می کند که تنها "چند موشک" به این کشور رسیده و "خسارات جزئی" وارد کرده است.
محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تهران عملیات "وعده صادق" را به پایان رسانده و قصد ادامه آن را ندارد، اما اگر اسرائیل تدابیری اتخاذ کند، عملیات بعدی ایران بزرگتر از عملیات قبلی خواهد بود.
بنی گانتز، وزیر اسرائیل گفت که این کشور قصد دارد ائتلاف منطقه ای علیه تهدید ایران ایجاد کند و در زمان مناسب و به شیوه مناسب به این حمله پاسخ دهد. انتظار می رود که دولت اسرائیل در آینده نزدیک در مورد اقدامات بعدی تصمیم گیری کند
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала