کشتار در غزه چشم انداز انتخاباتی بایدن را بدتر می کند

© AP Photo / Israel Defense Forcesنیروهای اسرائیلی در غزه
نیروهای اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2024
اشتراک
جنگ بین اسرائیل و ایران بر عدم قطعیت می افزاید.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در کانال تلگرامی خود متذکر شد که کشتار در غزه چشم انداز انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را بدتر می کند. جنگ بین اسرائیل و ایران بر عدم قطعیت می افزاید.
گفتنی است، صبح روز 7 اکتبر 2023 میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از 3 هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
بایدن فاش کرد که درگیری در نوار غزه چگونه می تواند پایان یابد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 آوریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل فروردین ماه به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала