پیامدهای تشدید درگیری در خاورمیانه

الماس
الماس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2024
اشتراک
کارشناس: وخامت اوضاع در خاورمیانه ضربه سنگینی به بازار الماس خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان کمپانی «آندریدا فایننشل گروپ» به اسپوتنیک گفتند که بر اساس جمعبندی سال گذشته اسرائیل یکی از 5 کشور صادرکننده الماس بود، به این دلیل تنش بین ایران و اسرائیل می تواند تأثیر منفی بر این بازار بگذارد.
اسرائیل در سال گذشته الماس را به مبلغ 6,6 میلیارد دلار در بازار الماس به فروش رساند. نکته جالب توجه آن است که اسرائیل خودش تولیدکننده الماس نیست.
کارشناسان شرکت نامبرده در ادامه افزودند: «الماس یکی از مواضع اصلی اسرائیل در میدان تجارت است که از نظر تراش آن در صدر قرار دارد. بازار الماس به دلیل تنش بین ایران و اسرائیل می تواند ضربه سنگینی ببیند که بدون آن هم بر اثر تحریم اتحادیه اروپا علیه الماس روسیه در وضعیت ناخوشایندی قرار دارد.
 ایسرائل کاتس وزیر خارجه اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
وزیر خارجه اسرائیل از اتحادیه اروپا خواست رسماً سپاه پاسداران را سازمان تروریستی اعلام کند
گفتنی است، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی درباره عملیات تنبیهی "وعده صادق" در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که شب گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: "تعداد قابل توجهی پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت و با استفاده تاکتیک‌های خوب اندیشیده شد و طراحی مناسب صورت گرفت که نه گنبد آهنین و نه سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی نتوانست مقابله‌ی قابل توجهی با این عملیات داشته باشد و عملیات به اهدافش نائل شد."
نماینده ایران در سازمان ملل متحد با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل در مورد حق دفاع از خود، اعلام کرد که این حمله پاسخی به تجاوز به اهداف دیپلماتیک بوده است. به گفته ارتش اسرائیل بیش از 200 موشک و پهپاد از جمله ده ها موشک زمین به زمین پرتاب شد، اما اکثر این موشک ها در خارج از کشور سرنگون شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала