اسرائیل باید برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را نابود کند

© AP Photo / Cliff Owenبولتون
بولتون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2024
اشتراک
بولتون: اسرائیل باید در پاسخ به حمله ایران، به فکر نابودی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران باشد.
به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت که اسرائیل باید در پاسخ به حمله ایران، "نابودی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران" را در نظر بگیرد.
وی در ادامه گفت: « این جمله، شکست بزرگی در سیاست مهار از جانب اسرائیل و آمریکا بود. اسرائیل باید «واکنش قوی تری« نسبت به اقدامات ایران نشان بدهد».
بولتون افزود: «با اطمینان می توان گفت که هیچ یک از موشک‌های شلیک شده توسط ایران در این مرحله حاوی کلاهک هسته‌ای نبوده است، اما هرگز نمی‌توان گفت که حمله بعدی، یعنی موشک‌های بالستیک بعدی، چه زمانی ممکن است حاوی کلاهک هسته‌ای نباشد. بنابراین، از جمله اهداف بسیاری که اسرائیل باید در نظر بگیرد، امکان نابودی برنامه تسلیحات هسته ای ایران است».
وی ابراز امیدواری کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تلاشی برای منصرف کردن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از این نوع حملات نشان ندهد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
پاسخ دیپلمات ایرانی به درخواست رهبر آمریکا از ایران
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 آوریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل فروردین ماه به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала