نامه رییس جمهور ترکیه به پاپ فرانسیس درباره وضعیت انسانی در غزه

© AFP 2023Палестинцы осматривают ущерб, нанесенный больнице Аль-Шифа в секторе Газа после того, как израильские военные покинули комплекс
Палестинцы осматривают ущерб, нанесенный больнице Аль-Шифа в секторе Газа после того, как израильские военные покинули комплекс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان بر لزوم جلوگیری از نقض قوانین بین‌المللی در حملات اسرائیل به غزه تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان امروز (شنبه) در نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: بشریت باید مانع نقض بیشتر قوانین بین‌المللی در غزه شود.
اردوغان همچنین گفت، بشریت باید به بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیساها اعتراض کند و تاکید کرد که این اماکن هرگز، حتی در مواقع جنگی نباید مورد حمله قرار بگیرند.
او افزود: بدون حل‌وفصل منصفانه مسئله فلسطین-اسراییل، ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه ممکن نیست.
ساختمان های ویران شده در شهر خان یونس نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2024
چندرسانه ای
اوضاع در شهر خان یونس نوار غزه پس از خروج نیروهای مسلح اسرائیل در تصاویر
از زمان حمله اسرائیل به نوار غزه حداقل 33 هزار و 686 نفر کشته شده‌اند.
جنگ غزه موجب آواره شدن 85 درصد از جمعیت این منطقه شده است، آن هم در شرایطی که کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو وجود دارد. افزون بر این، طبق گفته سازمان ملل، 60 درصد زیرساخت‌های این منطقه که در محاصره اسرائیل قرار دارد، تخریب شده است.
اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ماه ژانویه، در حکمی اولیه به تل‌آویو دستور داد که اقدامات مرتبط با نسل‌کشی را متوقف کرده و اطمینان بیابد که کمک‌های انسانی به جمعیت‌ غیرنظامیان در غزه می‌رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала