بایدن: تعدادی از کشورهای عربی برای اولین بار "آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل" هستند

© AP Photo / Evan Vucci جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
‌ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت تعدادی از کشورهای عربی، از جمله عربستان سعودی، "برای اولین بار آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل هستند."
به گزارش لسپوتنیک به نقل از "سی ان ان"، بایدن گفت: "من با عربستان سعودی و همه کشورهای عربی دیگر از جمله مصر، اردن و قطر در حال کار و گفتگو هستم. آنها آماده هستند تا برای اولین بار اسرائیل را به طور کامل به رسمیت بشناسند."
رئیس جمهور آمریکا به لزوم طرحی برای نوار غزه پس از پایان جنگ اشاره کرد.
عربستان شرط کاهش استخراج نفت را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
عربستان شروط عادی‌سازی روابط با اسرائیل را اعلام کرد
بایدن گفت: "زمانی که جنگ به پایان برسد، باید برای غزه برنامه ای وجود داشته باشد و باید راهی برای راه حل ایجاد دو کشور نیز وجود داشته باشد، این لازم نیست که امروز اتفاق بیفتد، اما باید در حال برنامه ریزی و پیشرفت باشد و من فکر می کنم ما می توانیم آن را انجام دهیم. "
ایالات متحده در سال 2020 روندی را با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی آغاز کرد. در نتیجه این اقدام مجموعه ای از اسناد به امضا رسید که "پیمان صلح ابراهیم" نام گرفت و امارات، بحرین و مراکش به این توافقنامه پیوستند. مقامات فلسطینی از اقدامات کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل انتقاد کردند. اسرائیل تا سال 2020 تنها با دو کشور عربی اردن و مصر روابط دیپلماتیک داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала