وزارت دفاع انگلیس از امکان تحویل سلاح لیزری به اوکراین سخن گفت

© Photo / U.S. Navyسلاح لیزری
سلاح لیزری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس گفت که این کشور می خواهد استقرار سلاح لیزری دوربرد "دراگون فایر" (DragonFire) را برای تحویل احتمالی آن به اوکراین تسریع بخشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، او گفت: "تخیل زیادی لازم نیست تا درک شود این سلاح مثلاً در اوکراین چقدر می تواند مفید باشد".
طبق اطلاعات اسکای نیوز، ابتدا قرار بود این سلاح در سال 2032 به بهره برداری برسد، اما اکنون وزارت دفاع انگلیس قصد دارد آن را در سال 2027 به کار گیرد. در همان زمان، شاپس تاکید کرد که امکان تسریع روند عملیاتی کردن Dragonfire را بررسی خواهد کرد، "به طوری که اوکراینی ها ممکن است به آن دست پیدا کنند."
به گفته وزیرانگلیسی، این سلاح‌ها می‌توانند "عواقب بزرگ" برای درگیری در اوکراین داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: Dragonfire برای استقرار در خشکی و همچنین در کشتی ها و پهپادها مناسب است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2024
لاوروف موضع انگلیس در درگیری پیرامون اوکراین را ارزیابی کرد
یک ماه پیش، وزارت دفاع انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس تصاویری از آزمایشات محرمانه سلاح لیزری دوربرد DragonFire را در ماه ژانویه منتشر کرد. در این ویدئو گرافیک ویدئویی عملکرد آن مشاهده می شود : شبیه سازی می شودکه چگونه لیزر نصب شده روی یک کشتی جنگی یک قایق را از کار می اندازد و یک پهپاد را کور و دیگری را ساقط می کند. سپس مجله نیوزویک گزارش داد که لندن هنوز برنامه ای برای استقرار این سلاج در اوکراین ندارد.
در ماه آوریل، الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی روس، ضمن اظهار نظر در مورد تصاویر آزمایش های DragonFire، گفت که لیزر به عنوان یک سلاح تخریبی درروی زمین به دلیل ویژگی های جو زمین کم اثر است. به گفته وی، آلیزر فقط می تواند دشمن را کور کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала