ورود مستشاران نظامی روسیه به نیجر برای آموزش دادن نیروهای امنیتی این کشور + فیلم

© AP Photo / Sam Mednickورود مستشاران نظامی روسیه به نیجر برای آموزش دادن نیروهای امنیتی این کشور
ورود مستشاران نظامی روسیه به نیجر برای آموزش دادن نیروهای امنیتی این کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
مستشاران نظامی روسیه برای آموزش نیروهای محلی در مبارزه با تروریسم وارد نیجر شدند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مستشار نظامی روسی که وارد نیجر شده، گفت: "سپاه آفریقایی در حال حاضر برای برقراری روابط و همچنین تشکیل و آموزش مشترک ارتش نیجر در اینجا حضور خواهد داشت. ما پایگاه آموزشی و مادی را برای آموزش متخصصان مختلف با خود آوردیم. ما تجربه زیادی در مبارزه با تروریسم داریم و ما اینجا هستیم تا این تجربه را به دوستان خود منتقل کنیم.
یک کارمند پزشکی همراه متخصصان خاطرنشان کرد، پرسنل در آمادگی کامل بوده و در برابر بیماری ها واکسیناسیون شده است.
او افزود: "من فکر می کنم ما می توانیم از عهده وظایف خود برآییم."
تصاویری از ورود هواپیمای ایلیوشین ـ 76 روسیه به فرودگاه نیامی توسط تلویزیون دولتی RTN نیجر پخش شد. در آن خاطرنشان می شود که این اتفاق پس از گفتگوی اخیر بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رئیس شورای ملی دفاع از وطن جمهوری نیجر، عبدالرحمان چیانی رخ داد. سپس طی بحث در مورد دستور کار دوجانبه، تمایل به تحرک بخشیدن گفتگوهای سیاسی و توسعه همکاری های متقابل سودمند در زمینه های مختلف ابراز شد.
در گزارش تلویزیون ملی نیجر ادعا می شود که صحبت همچنین در مورد استقرار سیستم دفاع هوایی در نیجر است.
در آن خاطرنشان می شود : "این مربیان روسی آموزش های با کیفیتی را برای پرسنل نظامی ما ارائه خواهند داد تا به طور مؤثر از این سیستم استفاده کنند".
ژوئیه گذشته، گروهی از سربازان گارد ریاست جمهوری نیجر دست به شورش زدند و برکناری رئیس جمهور محمد بازوم را اعلام کردند. برای اداره کشور، شورای ملی دفاع از میهن به ریاست فرمانده گارد عبدالرحمان چیانی تشکیل شد. پیش از این در 10 اوت، چیانی فرمان تشکیل دولت انتقالی را امضا کرد.
شورشیان خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند و با اعلام لغو قراردادهای نظامی با فرانسه، خواستار خروج نیروهایش شدند. پاریس بارها اعلام کرده است که تنها خواسته های مقامات قانونی نیجر را به رسمیت می شناسد، اما در پایان سپتامبر تصمیم به فراخواندن سفیر خود گرفت. نیروهای فرانسوی در 22 دسامبر 2023 به طور کامل نیجر را ترک کردند.
در ماه مارس، نظامیان حاکم در نیجر توافقنامه ای با ایالات متحده را فسخ کردند که به نیروهای آمریکایی اجازه می داد در خاک این کشور آفریقایی مستقر شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала