شورای امنیت دوباره به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای نداد

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamber شورای امنیت سازمان ملل
 شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند.
به گزارش اسپوتنیک، ونسا فرایزر، سفیر مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورا را در ماه آوریل بر عهده دارد، گفت که در دومین نشست غیرعلنی "کمیته مربوط به پذیرش اعضای جدید" در روز پنجشنبه "هیچ اجماعی" وجود نداشت.
او تاکید کرد که "دو سوم" اعضای شورا از عضویت کامل فلسطینی‌ها بدون نام بردن از آنها حمایت می‌کنند، اما این کمیته جز با اجماع نمی‌تواند تصمیم بگیرد.
زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
گزارش و تحلیل
النخاله: ایران برای آرمان فلسطین تحریم شده است
فرایزر اشاره کرد که چنین قطعنامه‌ای به ۹ رأی از ۱۵ رأی نیاز دارد، اما ناظران به دلیل موضع ایالات متحده که قبلاً در سال ۲۰۱۱ با این رویکرد مخالفت کرده بود، تردید دارند که این ابتکار در شورا به تصویب برسد.
در سپتامبر ۲۰۱۱، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، درخواستی مبنی بر پذیرش کشور فلسطین در سازمان ملل ارائه کرد، این درخواست نتیجه‌ای نداشت، اما فلسطینی‌ها به وضعیت کشور ناظر غیرعضو در نوامبر ۲۰۱۲ دست یافتند.
هفته گذشته، طرف فلسطینی در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت، درخواست عضویت را مجددا مطرح کرد و روند بررسی آن از روز دوشنبه آغاز شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала