لاوروف از بریکس خواست تا فعالیت خود را در زمینه مبارزه با تروریسم تشدید کند

© Photo / Telegram/Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federationسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: حمله تروریستی به تالار کروکوس سیتی در حومه مسکو نیاز به تشدید تلاش های مشترک کشورهای بریکس در مبارزه با تروریسم را نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، وی در دیدار با نمایندگان کمیته های امور بین الملل پارلمان های کشورهای عضو بریکس گفت: "در آماده سازی برای اجلاس در کازان، ما توجه ویژه ای به توسعه همکاری های ضد تروریستی داریم. ما یک گروه کاری بریکس در مبارزه با تروریسم داریم که متشکل از 5 گروه فرعی است. رویدادهای غم انگیز اخیر در تالار کروکوس سیتی در نزدیکی مسکو بار دیگر نیاز به تشدید تلاش های مشترک متخصصان در این زمینه ها و قانونگذاران برای مقابله با این شر جهانی را نشان داده است".
Далержон Мирзоев, задержанный по подозрению в террористическом акте в Крокус Сити Холл, в здании Басманного суда Москвы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
روسیه از اطلاعاتی در مورد ارتباط احتمالی تروریست های کروکوس و اوکراین خبر داد
لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که روسیه در چارچوب بریکس همچنین هدف توسعه همکاری ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر را دنبال می کند و همچنین به اهمیت کار بر روی مسائل مربوطه به امنیت سایبری اشاره کرد.
حمله به سالن کنسرت کروکوس ( Crocus City Hall) در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارس رخ داد. چند نفر که بعداً معلوم شد اتباع تاجیکستان هستند. به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل به مردم تیراندازی کردند. آنها همچنین در چندین نقطه آتش سوزی بپا کردند که در نتیجه سقف سالن فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت. عاملان این حمله تروریستی و همدستان آنها دستگیر شده اند. بر اساس آخرین آمار ، 145 نفر جان باختند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی به دقت برنامه ریزی شده، بلکه با کشتار جمعی آماده شده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه گردید. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و سفارش دهندگان این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر خواهند رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала