سخنگوی کرملین: روند مذاکرات درباره اوکراین بدون روسیه بی معنی است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت: روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه بی معنی است؛ باید درک کرد که چه فرمول صلحی در نشست سوئیس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که سوئیس قصد دارد در اواسط ژوئن نشست صلحی را درباره اوکراین برگزار کند که 80 تا 100 کشور در آن شرکت خواهند کرد. به نوبه خود، ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن گفت که سوئیس برای فدراسیون روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده و مسکو در هیچ حالتی در آن شرکت نخواهد کرد. وی افزود که ایده کنفرانس صلح که توسط برگزارکنندگان به شدت ترویج شده، برای فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، زیرا صحبت در مورد گزینه دیگری برای پیشبرد یک "فرمول صلح" غیرقابل قبول است که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد.
اوکراین در ضعیف ترین وضعیت خود از سال 2022 قرار دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2024
اوکراین در ضعیف ترین وضعیت خود از سال 2022 قرار دارد
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه مذاکرات درباره اوکراین را بیهوده می‌داند و تحت چه شرایطی روسیه با شرکت در چنین نشست‌هایی موافقت می‌کند، گفت: "اولاً باید فهمید که در آنجا در مورد چه چیزی و چه نوع فرمول صلح صحبت می شود و این اولین نکته است. ثانیاً ما بارها گفته ایم که البته روند مذاکره بدون روسیه بی معنی است و در واقع یک روند مذاکره بیهوده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала