حمله هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل به منطقه رفح

© AP Photo / Ahn Young-joonحمله هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل به منطقه رفح
حمله هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل  به منطقه رفح - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
اشتراک
هواپیماهای ارتش اسرائیل چندین حمله را در نزدیکی شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه جروزالم پست با استناد به اخبار منتشره در رسانه‌های اسرائیلی نوشت: نیروی هوایی اسرائیل شامگاه چهارشنبه به اهداف مختلفی در منطقه رفح در نوار غزه حمله کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فلسطینی الاقصی ، نیروی هوایی اسرائیل شامگاه چهارشنبه به منطقه "گذرگاه مرزی" و "فرودگاه تخریب شده" که به فرودگاه یاسر عرفات در جنوب نوار غزه اشاره دارد، حملات هوایی انجام داد. این شبکه تلویزیونی بعداً بدون جزئیات بیشتر از حمله هوایی دیگر اسرائیل به رفح خبر داد.
در پیامی در کانال تلگرامی این شبکه تلویزیونی آمده است: "حملات هوایی متجاوزان به رفح - در منطقه گذرگاه مرزی و فرودگاه تخریب شده".
ساختمان های ویران شده در شهر خان یونس نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2024
چندرسانه ای
اوضاع در شهر خان یونس نوار غزه پس از خروج نیروهای مسلح اسرائیل در تصاویر
در ماه مارس، واشنگتن پست به نقل از منابع خود نوشته بود که عملیات زمینی در رفح به طور ناگهانی آغاز نمی شود، اما به وقت نامعلومی برای آماده شدن نیاز دارد. به گفته این نشریه، اسرائیل به هفته ها نیاز دارد، علاوه بر این، برنامه ریزی ممکن است پس از پایان ماه مبارک رمضان در ماه آوریل ادامه یابد. همزمان، پرتال اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی گزارش داد که عملیات رفح ممکن است در اواسط آوریل و پس از پایان ماه رمضان آغاز شود.
ارتش اسرائیل در حال حاضر برای عملیات زمینی در رفح که در جنوب نوار غزه نزدیک مرز مصر قرار دارد، آماده می شود. این شهر آخرین سنگر حماس محسوب می شود که گردان های این جنبش در آنجا به فعالیت خود ادامه می دهند. طرح عملیات قبلاً توسط دولت اسرائیل تصویب شده است، اما مستلزم تخلیه بیش از یک میلیون آواره متمرکز در منطقه است. بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و همچنین سازمان ملل با این عملیات مخالف هستند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مدعی است که این تنها راه برای دستیابی به پیروزی قاطع بر حماس است.
نخست وزیر اسرائیل روز سه شنبه ابراز اطمینان کرد که هیچ کس در جهان نمی تواند مانع از دستیابی اسرائیل به تمام اهداف جنگ در نوار غزه از جمله انحلال و نابودی گردان های باقی مانده فلسطینی حماس در رفح شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала