طرح جدید رئیس سیا برای پایان درگیری فلسطین و اسرائیل

© AP Photo / Carolyn Kasterسازمان سیا آمریکا
سازمان سیا آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2024
اشتراک
طرح ویلیام برنز آزادی گروگان ها و بازگشت غیرنظامیان به شمال نوار غزه را پیشنهاد می کند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به میانجی ها یعرب در مذاکرات قاهره، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، طرحی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن، جنبش رادیکال حماس 40 نفر از بیش از 100 اسیر اسرائیلی را که هنوز در نوار غزه نگه داشته می‌شوند در ازای آزادی 900 زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل، از جمله 100 زندانی که به اتهام تروریسم در حبس قرار دارند ، ظرف شش هفته آتش یس باید آزاد کند.
برنز همچنین از حماس خواست تا لیستی از 40 اسیری را که جنبش آزاد می کند، از جمله پنج سرباز زن، ارائه کند و ست به سازش بزند تا زندانیان فلسطینی بتوانند از زندان های اسرائیل آزاد شوند.
مذاکرات قاهره با حضور جنبش فلسطینی حماس، مصر، قطر، اسرائیل و آمریکا برگزار شد. هیئت هایی از قطر و حماس در دو روز آینده به قاهره بازخواهند گشت تا بر سر نکات توافق نهایی به توافق برسند. هیئت های آمریکایی و اسرائیلی دیرتر مصر را ترک کردند و رایزنی ها تا 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.
پیشتر گزارش شده بود که آتش‌بس پیشنهادی در نوار غزه شامل توافقی برای تبادل اسرای اسرائیلی و زندانیان فلسطینی و مکانیسم‌هایی برای بازگشت آوارگان غزه است. در ماه‌های اخیر، چندین دور مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه انجام شده است، اما تاکنون ناموفق بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала