مسکو درخواست توقف حملات به نیروگاه زاپاروژیه را فرمول واقعی صلح خواند

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: جامعه جهانی باید درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپاروزیه و گلوله باران آن توسط کی‌یف بحث کند و از آن بخواهد که حملات به این نیروگاه را متوقف کند؛ این یک فرمول واقعی و نه خیالی برای صلح است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز دوشنبه در روسیا 24 و در واکنش به حملات پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپاروزیه گفت:" این همان لحظه ای است که جامعه جهانی باید شروع به بحث در مورد چیزهای واقعاً مهم کند. نه یک فرمول تخیلی زلنسکی، که برای منحرف کردن توجه از چیز اصلی اختراع شد. این امنیت است، و دستور کار محیطی، این فرمول واقعی است، نه خیالی برای صلح. زیرا اگر اتفاقی بیفتد، آنگاه به هیچ فرمولی در دنیا نمی رسد. این باید توسط جامعه بین المللی و نه فقط روسیه به تنهایی انجام شود."
وی اضافه کرد: "ما نامه هایی ارسال خواهیم کرد، اطلاعات مربوطه را هم از طریق ماموریت دائمی خود به آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم از طریق دفتر نمایندگی خود در سازمان ملل، در درجه اول در نیویورک، و در مناطق دیگر ارسال خواهیم کرد. "
زاخارووا افزود که طرف روسی نشست‌های ویژه‌ای برگزار خواهد کرد و "ما این کار را به طور مداوم و روزانه و به صورت سیستماتیک انجام خواهیم داد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала