چرا سفارت مکزیک در اکوادور تعطیل می شود؟

© Fotolia / Jkraft5نمای هوایی مکزیکو سیتی
نمای هوایی مکزیکو سیتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
اشتراک
مکزیک پس از قطع روابط با اکوادور، سفارت خود در کیتو را می بندد.
به گزارش اسپوتنیک، سفارت مکزیک که قبلاً از قطع روابط دیپلماتیک با اکوادور خبر داده بود، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که برای مدت زمان نامعلومی تعطیل خواهد شد. در شرایطی که مقامات اکوادور، خورخه گلاس، رئیس جمهور سابق این کشور را بازداشت کرده اند، همه پرسنل این کشور اخراج خواهند شد.
در شب 6 آوریل، پلیس اکوادور به زور وارد سفارت مکزیک در کیتو شد و خورخه گلاس، معاون سابق رئیس جمهور اکوادور را که به اتهام فساد محکوم شده بود، از آنجا بیرون برد. گلاس از دسامبر سال گذشته مخفی شده بود. مکزیک در 5 آوریل به او پناهندگی سیاسی اعطا کرد.
اکوادور در واکنش به این تصمیم، این تصمیم را غیرقانونی خواند و خواستار استرداد این سیاستمدار شد. پلیس اکوادور با خودروهای زرهی وارد قلمرو نمایندگی دیپلماتیک شد. در جریان حمله به ساختمان سفارت، دیپلمات ها مجروح شدند. مکزیک روابط دیپلماتیک خود را با اکوادور قطع کرد.
آلیسیا بارسنا، وزیر امور خارجه مکزیک پیشتر گفته بود که دولت مکزیک برای محکومیت اقدامات مقامات اکوادور پس از حمله پلیس به نمایندگی دیپلماتیک در کیتو که در نتیجه آن کارکنان دیپلماتیک مجروح شدند، به دیوان بین المللی دادگستری شکایت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала