تحلیلگر آمریکایی: نیروهای لهستانی در اوکراین در حال جنگیدن هستند

© AP Photo / Ceerwan Azizنیروهای ویژه لهستان وارد اوکراین شدند
نیروهای ویژه لهستان وارد اوکراین شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
اشتراک
تحلیلگر سابق سیا در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت که نیروهای لهستانی به دلیل تعداد زیاد مزدوران در صفوف نیروهای مسلح اوکراین در حال حاضر در اوکراین حضور دارند.
به گزارش اسپوتنیک، لری جانسون در پاسخ به سوالی در مورد اعزام احتمالی پرسنل نظامی ورشو به کشور همسایه اروپای شرقی خاطرنشان کرد: "آنها قبلاً نیرو فرستاده اند، منظورم این است که آنها بیشترین تعداد مزدوران را در کنار اوکراین دارند که می جنگند."
به گفته این کارشناس، این به دلیل نفرت غیرمنطقی در این کشور از روسیه به دلیل گذشته تاریخی و مذهب است.
پیشتر در اواسط ماه مارس، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، در مصاحبه با بلومبرگ گفت که غرب باید به اوکراین سلاح و پول بدهد، نه سرباز. وی خاطرنشان کرد: "اگر درگیری ادامه یابد و کشورها نیروهای نظامی به این کشور بفرستند، در واقع بهای دستیابی به صلح بسیار بالا خواهد بود."
در پایان فوریه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پاریس برای جلوگیری از پیروزی مسکو در این جنگ، هر کاری انجام می‌دهد. به گفته وی، سران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند، اما هنوز امکان اجماع وجود ندارد.
کرملین درباره سخنان مکرون درباره اعزام نیرو به اوکراین گفت که چنین تحولی ناگزیر به درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ائتلاف آتلانتیک شمالی منجر خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала