اسرائیل از تکمیل عملیات زمینی همه جانبه در نوار غزه خبر داد

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر نیروی زمینی ارتش اسرائیل
نیروی زمینی ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
اشتراک
نیروهای دفاعی اسرائیل لشکر 98 را از نوار غزه که در چند ماه گذشته عملیاتی را در خان یونس انجام داده بود، خارج کرد و دقیقاً شش ماه پس از پایان مرحله مانورهای زمینی تمام عیار در این منطقه به پایان رسید.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه رادیویی دولتی کان خاطرنشان می کند که لشکر 162 در شمال و تیپ نهال که کنترل کریدور امنیتی را که نوار غزه را از وسط به دو قسمت تقسیم می کند و از بازگشت ساکنان آن از مناطق جنوبی به شمال جلوگیری می کند، در فلسطین باقی مانده است.
به گزارش این رادیو، ارتش اسرائیل بر این باور است که در مرحله کنونی خصومت ها، موثرترین روش مبارزه با حماس و زیرساخت های آن، حملات هدفمند است که بر اساس اطلاعات دقیق اطلاعاتی انجام می شود. بنابراین، در صورت لزوم، تعداد مورد نیاز از نیروها قادر خواهند بود در هر زمان برای انجام عملیات وارد یک منطقه خاص شوند.
ارتش اسرائیل تاکید کرد که کاهش حضور نظامی در نوار غزه هیچ ارتباطی با فشار آمریکا بر اسرائیل ندارد. به گفته این ایستگاه رادیویی، ارتش اسرائیل آگاه است که عقب نشینی نیروهای زمینی حرکت ساکنان منطقه محاصره را از رفح به خان یونس و مناطق مرکزی تسهیل می کند.
ارتش اسرائیل در حال حاضر خود را برای عملیات زمینی در رفح که در جنوب نوار غزه در نزدیکی مرز با مصر قرار دارد، آماده می کند. این شهر آخرین سنگر حماس محسوب می شود که گردان های این جنبش همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. طرح عملیات قبلاً توسط دولت تصویب شده است، اما مستلزم تخلیه بیش از یک میلیون آواره متمرکز در منطقه است. بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده و همچنین سازمان ملل با این عملیات مخالف هستند، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بارها و بارها ادعا می کند که این تنها راه برای دستیابی به پیروزی قاطع بر حماس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала