ماژول فرود فضاپیمای روسی "سایوز ام اس-25" در قزاقستان به زمین نشست + عکس و فیلم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyمرکز کنترل پروازهای فضایی در روسیه
مرکز کنترل پروازهای فضایی در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
اشتراک
ماژول فرود فضاپیمای سایوز ام اس-25 در یکی از مناطق قزاقستان فرود آمد و مارینا واسیلوسکایا، اولین شرکت کننده در پروازهای فضایی از بلاروس، اولگ نوویتسکی، فضانورد روسی و لورال اوهارا، فضانورد آمریکایی، از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند.
به گزارش اسپوتنیک، فرود در جنوب شرقی شهر ژزکازگان قزاقستان انجام شد.
در ساعت 06:54 به وقت مسکو، سایوز ام اس-25 از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شد و چند ساعت بعد شروع به خارج شدن از مدار کرد. سایوز به بخش هایی تقسیم گردید و خودروی فرود به همراه فضانوردان وارد لایه های متراکم جو زمین شد.
برای نوویتسکی این چهارمین پرواز بود؛ اوهارا و واسیلوسکایا برای اولین بار در مدار بودند. نوویتسکی و واسیلوسکایا 12 روز را در ایستگاه گذراندند و پرواز اوهارا 204 روز به طول انجامید.
خدمه هفتاد و یکمین اکسپدیشن طولانی مدت در ایستگاه باقی می مانند: روس ها اولگ کونوننکو، نیکولای چوب و الکساندر گربنکین، آمریکایی ها تریسی دایسون و متیو دومینیک، مایکل بارت و ژانت اپس.
نوویتسکی، واسیلوسکایا و دایسون توسط فضاپیمای روسی سایوز ام اس-25 در 25 مارس 2024 به ایستگاه فضایی بین المللی رسانده شدند. موشک همراه با فضاپیما از سی و یکمین سکوی پرتاب کیهان بایکونور در 23 مارس پرتاب شد. در ابتدا، پرتاب فضا پیما برای 21 مارس برنامه ریزی شده بود، اما دستگاه اتوماسیون، پرواز را درست قبل از پرتاب، زمانی که خدمه دیگر در فضا پیما بودند، لغو کرد. علت افت ولتاژ منبع جریان شیمیایی بود و در نتیجه پرواز دو روز به تعویق افتاد.
لورال اوهارا در 15 سپتامبر 2023 به همراه اولگ کونوننکو و نیکولای چوب، فضا نوردان روسی در سایوز MS-24 به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. کونوننکو و چوب بیش از یک سال را در ایستگاه سپری خواهند کرد و با دایسون در فضا پیمای سایوز MS-25 به زمین باز خواهند گشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала