انتشار آخرین آمار فلسطینی های کشته شده در جریان عملیات اسرائیل در نوار غزه

© AFP 2023اوضاع در نوار غزه
اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
اشتراک
وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد که شمار فلسطینی های کشته شده در نوار غزه به 33 هزار و 137 نفر رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک ، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت در طول 24 ساعت گذشته، 46 شهروند فلسطینی را شهید و 65 نفر دیگر را زخمی کرد.
به گزارش این وزارتخانه، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطینی از آغاز عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه در هفتم اکتبر (15 مهر) به 33 هزار و 137 نفر و شمار زخمی ها به 75 هزار و 815 نفر رسیده است.
این خبر در حالی منتشر می شود که یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین امروز به شبکه المیادین اعلام کرد که مذاکرات درباره برقراری آتش بس در غزه در قاهره از سرگرفته خواهد شد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
هشدار گوترش درباره استفاده مخرب اسرائیل از هوش مصنوعی در نوار غزه
این منبع بیان کرد: هیاتی از جنبش حماس به زودی برای از سرگیری مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس، راهی قاهره می‌شود.
پس از نفوذ شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در 7 اکتبر 2023 که با کشته شدن ساکنان شهرک های مرزی و گروگان گیری بیش از 240 گروگان همراه بود، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائید . حماس این حمله را پاسخی به عملیات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس دانست. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و حمله به نوار غزه وبرخی از مناطق لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری رودخانه اردن نیز رخ می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала