اوکراین در نشست ماه ژوئیه به ناتو دعوت نخواهد شد

© Sputnik / Mikhail Markivناتو و اوکراین
ناتو و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ناتو می نویسد که اوکراین در جریان نشست ماه ژوئیه در واشنگتن به این ائتلاف دعوت نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می سازد : "آنچه اوکراین می خواهد <...> دعوت رسمی برای پیوستن به ناتو است. اما <...> این اتفاق در طول جشن های برنامه ریزی شده <...> برای جولای رخ نخواهد داد."
به گفته این روزنامه، بلوک نظامی ناتو قصد ندارد عضو جدیدی را بپذیرد چون به این دلیل ممکن است به درگیری کشیده شود. در عین حال، ائتلاف به دنبال نوعی گزینه میانی است که نشان دهد کی ی ف در بلندمدت از حمایت ناتو برخوردار خواهد بود.
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دیپلمات های غربی می نویسد: "اینکه این (گزینه) چه خواهد بود، همچنان نامشخص است.
Флаги Евросоюза, Польши и НАТО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
لهستان از ایجاد یک ماموریت مشترک ناتو در اوکراین خبر داد
در ماه مارس، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، گفت که موضوع عضویت اوکراین در این ائتلاف حل شده است، اما بحث‌ها درباره اینکه "چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه چیزی برای این امر لازم است" ادامه دارد.
در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین از ثبت درخواست برای پیوستن اوکراین به ناتو به صورت سریع خبر داد. در عین حال، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که عضویت کامل این کشور در این ناتو در زمان درگیری مسلحانه غیرممکن است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف برای پیوستن به ناتو یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала