اسرائیل طی 24 ساعت اخیر به 30 هدف در نوار غزه حمله کرد

© AP Photo / Ohad Zwigenbergسربازان اسرائیلی در نوار غزه
سربازان اسرائیلی در  نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
ارتش اسرائیل طی 24 ساعت گذشته به 30 هدف تندروهای فلسطینی در نوار غزه حمله کرده است. این خبر را دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در خبر منتشره آمده است، اهداف این حملات که توسط جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل انجام شد، تأسیسات نظامی، تونل‌های زیرزمینی، مقر فرماندهی، یک اسلحه‌خانه و تعدادی دیگر از تأسیسات زیربنایی مورد استفاده رادیکال‌های فلسطینی بود.
علاوه بر این، ارتش اسرائیل حملات راکتی به شهرهای سدروت و عسکلون در جنوب این کشور را در شامگاه ثبت کرد و با حملات هوایی علیه پرتابگرها در نوارغزه پاسخ داد.
اوضاع در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
پاپ فرانسیس بار دیگر خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد
عملیات پرتحرک ارتش اسرائیل در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه دارد؛ تانک های اسرائیلی در آنجا تعدادی از تاسیسات زیرزمینی مورد استفاده رادیکال ها را منهدم کردند. گفته می شود در آنجا نیروهای زمینی و هوایی اسرائیل تعدادی از رادیکال ها را منهدم کردند.
پس از نفوذ شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل در 7 اکتبر 2023 که با کشته شدن ساکنان شهرک های مرزی و گروگان گیری بیش از 240 گروگان همراه بود، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائید . حماس این حمله را پاسخی به عملیات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس دانست. اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد و حمله به نوار وبرخی از مناطق لبنان و سوریه را آغاز کرد و پس از آن عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد. درگیری ها در کرانه باختری نیز رخ می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала