- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آزاد سازی وودیانویه در جمهوری خلق دونتسک

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие Отдельной инженерной бригады Центрального военного округа (ЦВО) в Авдеевке
Военнослужащие Отдельной инженерной бригады Центрального военного округа (ЦВО) в Авдеевке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه روستای وودیانویه را در جمهوری خلق دونتسک آزاد کرده و در جهت آودیوکا پیشروی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه روستای وودیانویه در جهت آودیوکا را آزاد کردند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در جهت آودیوکا، یگان های گروه سربازان "مرکز" روستای وودیانویه در جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند و به پیشروی در عمق دفاع دشمن ادامه داده و همچنین مواضع بهتری را گرفتند.
وزارت دفاع روسیه افزود: حملات هوایی، آتش سنگین توپخانه نیروی انسانی و تجهیزات شش تیپ نیروهای مسلح اوکراین را شکست داده و 39 ضد حمله دشمن را در مناطق شهرک های سیمینیوفکا، نوگورودسکویه، بردیچی، توننکویه، اومانسکویه و پروومایسکویه در جمهوری خلق دونتسک دفع کردند.
پیشروی نیروهای مسلح روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پیشروی نیروهای مسلح روسیه در کوپیانسک و آودیوکا
وزارت دفاع روسیه ادامه داد: در طی یک هفته، نیروهای مسلح اوکراین بیش از 1695 پرسنل نظامی، 3 تانک، 15 خودروی زرهی زرهی، 23 خودرو و 19 توپخانه صحرایی را از دست دادند.
️وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه از 31 مارس تا 5 آوریل 39 حمله با سلاح های بسیار دقیق در پاسخ به تلاش های کیف برای آسیب رساندن به صنعت نفت و گاز روسیه و تاسیسات انرژی انجام داده است. این حملات علیه تأسیسات صنعت انرژی اوکراین، شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی، زرادخانه ها و انبارهای سوخت انجام شد.
همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اهداف محقق شده است، تمام مواضع مورد اصابت قرار گرفته است. بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، مجموع تلفات نیروهای اوکراینی در طی یک هفته به 5075 نفر رسید. در طی یک هفته، سه فروند هواپیمای تهاجمی سوخو-25 اوکراین، دو جنگنده سوخو-27، یک میگ-29 و پنج پرتابگر اس-300 منهدم شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала