وزیر خارجه مجارستان: کشورهای ناتو پیش نویس صندوق کمک به اوکراین را تصویب نمی کنند

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
اشتراک
وزیر خارجه مجارستان گفت که بعید می داند که کشورهای ناتو پیش نویس کمک 100 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان ابراز تردید کرد که پروژه 100 میلیارد دلاری صندوق ناتو برای کمک به اوکراین پذیرفته شود؛ علاوه بر مجارستان، سایر کشورهای اروپایی، از جمله یک کشور بزرگ، مشتاق تصویب این پروژه نیستند.
پیشتر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به عنوان بخشی از یک بسته اسناد، پیشنهاد ایجاد یک صندوق مشارکتی برای تأمین مالی اوکراین طی پنج سال به مبلغ 100 میلیارد دلار را ارائه کرد که در نشست جولای این ائتلاف در واشنگتن امضا خواهد شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
سخنگوی کرملین روابط روسیه و ناتو را تقابلی خواند
سییارتو به خبرنگاران مجارستانی در بروکسل گفت: من فکر نمی‌کنم تصویب این بسته حمایتی دریافت کند، صحبت از 100 میلیارد دلار است، این پول زیادی است و من می‌بینم که در شرایط فعلی اقتصادی و با تغییر جو در اروپا با اعتراض کشاورزان و اظهارات مدافعان حاکمیت در مورد موضع خود، مشخص نیست که همه دولت ها با دادن چند میلیارد موافقت کنند. سخنان وی از شبکه تلویزیونی M1 پخش شد.
به گفته وی، برای مجارستان، ایجاد چنین صندوقی به معنای پرداخت های جدید به مبلغ ده ها میلیارد از بودجه است و مجارستان هنوز موافق نیست که پول مالیات دهندگان مجارستانی صرف چیزی شود که می تواند منجر به تشدید درگیری شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала