رسانه: اسرائیل از هوش مصنوعی برای حمله به حماس استفاده کرد

© iStock.com / Just_SuperКонцепция искусственного интеллекта
Концепция искусственного интеллекта - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
اشتراک
رسانه: ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای تعیین 37000 هدف مرتبط با حماس استفاده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گاردین به نقل از منابع آگاه خبر داد که ارتش اسرائیل از سیستم هوش مصنوعی "لاوندر" برای تعیین 37000 هدف مرتبط با جنبش فلسطینی حماس در جریان حملات به نوار غزه استفاده کرد و در عین حال میزان تلفات غیرنظامی قابل قبول در این حملات را تعیین کرد.
به گفته منابع اطلاعاتی درگیر در جنگ، در جریان بمباران نوار غزه، ارتش اسرائیل از یک پایگاه داده هوش مصنوعی که قبلاً فاش نشده بود استفاده کرد که در یک مرحله 37000 هدف بالقوه را بر اساس ارتباط آشکار آنها با حماس شناسایی کرد.
شش افسر اطلاعاتی اسرائیلی که نخواستند نامشان فاش شود، ادعا کردند که سیستم هوش مصنوعی "لاوندر" نقش اصلی را در درگیری ایفا کرده است و مجموعه ای از داده ها را پردازش می کند تا به سرعت اعضای بالقوه "جوان" حماس را برای هدف قرار دادن شناسایی کند.
نیروهای اسرائیلی در نزدیکی مرز با غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2024
اسرائیل از کشته شدن معاون فرمانده شاخه نظامی حماس خبر داد
به نوشته این نشریه، این منابع مدعی شده اند که ارتش اسرائیل به ویژه در آغاز تشدید درگیری ها در نوار غزه "اجازه کشتن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را صادر کرده است".
این نشریه افزود: برای مقوله‌های خاصی از اهداف، ارتش اسرائیل استانداردهای از پیش مجاز را برای تعداد تخمینی غیرنظامیانی که می‌توانستند قبل از صدور مجوز حمله کشته شوند، اعمال کرد. دو منبع گفتند که در هفته های اول جنگ به آنها اجازه داده شد که 15 یا 20 غیرنظامی را در جریان حملات هوایی علیه شبه نظامیان رده پایین بکشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала