در مسکو درباره غیبت روسیه و ایران در نشست هسته ای اظهارنظر کردند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
اشتراک
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: تصمیم برگزارکنندگان برای دعوت نکردن روسیه و ایران به نشست انرژی هسته‌ایدر بلژیک، شکست آن را از پیش مشخص کرد و صنعت انرژی هسته‌ای باید خارج از وضعیت سیاسی باقی بماند.
به گزارش اسپوتنیک، اولین اجلاس انرژی هسته ای در 21 تا 22 مارس در بروکسل با تمرکز بر نقش انرژی هسته ای در حل چالش های جهانی برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی، بهبود امنیت انرژی و تشویق توسعه اقتصادی برگزار شد.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود خاطرنشان کرد که برگزارکنندگان نشست بروکسل آنرا "جهانی" و "تاریخی" خواندند، در حالی که "کشورهای کلیدی اوراسیا در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای در سطح جهانی، از جمله روسیه، به آن دعوت نشدند." این دیپلمات همچنین به عدم حضور ایران در میان شرکت کنندگان در این مراسم که برنامه هسته ای آن در کانون توجه همه رسانه های جهان است، پرداخت.
زاخارووا نوشت:"کارشناسان بلافاصله می بینند که "اجلاس تاریخی" شکست خورده است. یک روز قبل، رسانه های جهان گزارش دادند که در پایان اجلاس بروکسل، یک سند "جهانی" - اعلامیه مشترک تصویب خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی به هیچ بیانیه ای اشاره نشده است، ظاهراً این بیانیه اصلاً وجود ندارد".
نیروگاه اتمی زاپوروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
قدردانی رئیس آژانس بین المللی اتمی از تلاش ها برای تأمین ایمنی نیروگاه اتمی زاپوروژیه + ویدئو
وی افزود: هرکسی که صادقانه می‌خواهد به توسعه انرژی هسته‌ای مساعدت نماید، باید درک کند که این این صنعت باید خارج از ملاحظات سیاسی باقی بماند.
زاخارووا اظهارات برگزارکنندگان در مورد منحصربفرد بودن این اجلاس را "بازی با کلمات" خواند و خاطرنشان کرد که این به یک گرایش برای "غرب جمعی" تبدیل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала