قدردانی رئیس آژانس بین المللی اتمی از تلاش ها برای تأمین ایمنی نیروگاه اتمی زاپوروژیه + ویدئو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپوروژیه
نیروگاه اتمی زاپوروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024
اشتراک
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تلاش های مشترک برای تأمین ایمنی و امنیت هسته ای در نیروگاه هسته ای زاپوروژیه را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را مدیریت نیروگاه هسته ای زاپوروژیه اعلام کرد.
گروسی با همراهی کارکنان نمایندگی آژانس بین المللی انرژی اتمی و مقامات وزارت دفاع روسیه وارد نیروگاه اتمی زاپوروژیه شد. به همراه او، گروه نوبتی ناظران نمایندگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعویض ناظران فعلی وارد نیروگاه . مدیریت نیروگاه گزارش داد که هیئت بعدی آژانس، که جایگزین هیئت قبلی در نیروگاه زاپوروژیه خواهد شد، متشکل از چهار ناظر است.
مدیریت نیروگاه اتمی زاپوروژیه در کانال تلگرامی گزارش داد: رافائل گروسی در این بازدید تاکید کرد که وظیفه اصلی مشترک، تضمین ایمنی و امنیت هسته‌ای نیروگاه زاپوروژیه است و تلاش‌های مشترک در این راستا را مثبت ارزیابی می‌کند.
یوری چرنیچوک، مدیر نیروگاه اتمی زاپوروژیه خاطرنشان کرد که این نیروگاه دارای کارکنان واجد شرایط کافی برای تأمین عملکرد ایمن آن است.
خاطرنشان می شود که پس از تخریب سد کاخوفکا در ژوئن 2023، متخصصان نیروگاه تعدادی از اقدامات پیشگیرانه را برای اطمینان از تامین پایدار آب برای آن اجرا کردند. برای شارژ مجدد استخرهای اسپری و 11 حلقه چاه اضافی حفر شد. در مدیریت نیروگاه خاطرنشان کرد که به منظور تامین آب خنک کننده نیروگاه هسته ای زاپوروژیه، امکان تامین آب حوضچه خنک کننده از آب رودخانه دینپر در حال بررسی است.
نیروگاه اتمی زاپوروژیه در ساحل سمت چپ رودخانه دینپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала