پنتاگون استراتژی استفاده از قابلیت های فضایی در جنگ ها را منتشر کرد

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد که برای آماده شدن برای استفاده از قابلیت‌های فضایی در یک درگیری، لازم است همکاری با شرکت‌های خصوصی تقویت شود تا روی آنها حساب شود، این وزارتخانه استراتژی مربوطه را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جان پلمب، دستیار وزیر دفاع در امور فضایی به خبرنگاران گفت: "ما می‌خواهیم راه‌حل‌های فضایی تجاری را در عملیات‌های روزانه خود در زمان صلح ادغام کنیم تا بتوانیم در زمان درگیری به آنها اعتماد کنیم".
به گفته وی، وزارت دفاع آمریکا آمادگی دارد از توسعه فرصت های جدید برای شرکت های خصوصی که دارای پتانسیل در چارچوب نیروهای مشترک هستند، حمایت کند. وی خاطرنشان کرد که این بخش "استراتژی یکپارچه سازی ساختارهای فضای تجاری" را منتشر کرد.
این سند چند صفحه ای اصول این کار را شرح می دهد: "تعادل در استفاده از سازمان های خصوصی و عمومی، رویکردهای ارتش به فعالیت ها، پایداری و رفتار مسئولانه در فضا."
در این سند آمده است که ادغام شرکت‌های فضایی خصوصی در فعالیت‌های پنتاگون باید "قبل از درگیری" محقق شود.
مسکو پیش از این بارها اشاره کرده است که روسیه همراه با سایر کشورها به ویژه چین، طرفدار جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا و حفظ آن برای اهداف صلح آمیز است. وزارت امور خارجه روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدانش در حال برداشتن گام هایی برای اجرای نصب تسلیحات در فضا و استفاده از فضای بیرونی برای عملیات رزمی نه تنها برای اهداف دفاعی، بلکه از تلاش برای قرار دادن فضا به عنوان یک عرصه جدید رقابت و درگیری بین دولت ها دست بر نمی دارند؛ روسیه و چین به عنوان مخالفان اصلی شناخته می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала