واکنش مسکو به حضور مزدوران سوئدی در کنار نیروهای مسلح اوکراین

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که مسکو از مشارکت مزدوران سوئدی در درگیری ها در کنار نیروهای رژیم نئونازی کی یف مطلع است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، توماس وانسک، دبیر مطبوعاتی وزارت خارجه سوئد به اسپوتنیک گفته بود که سفارت اوکراین در استکهلم می تواند سوئدی ها را برای شرکت در درگیری ها استخدام کند، زیرا این با قوانین بین المللی مغایرت ندارد.
وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست ارزیابی این اظهارات، به اسپوتنیک گفت: "طرف روسی از مشارکت مزدوران خارجی، از جمله سوئدی، در خصومت‌ها در طرف رژیم نئونازی کی یف آگاه است".
این وزارتخانه تأکید کرد: "تلاش های وزارت خارجه سوئد برای مشروعیت بخشیدن ناشیانه به چنین "سربازان ثروتمند" و در نتیجه در واقع ترغیب شهروندان سوئدی به سفر به "تنور داغ" نشان دهنده بی تفاوتی کامل استکهلم نسبت به سرنوشت شهروندان خود است."
آنها خاطرنشان کردند که "علیرغم عدم اشاره فعلی به لژیون خارجی اوکراین در وب سایت سفارت اوکراین در سوئد، به سختی می توان شک داشت که استخدام سوئدی ها توسط نمایندگی دیپلماتیک اوکراین از طریق کانال های دیگر انجام می شود."
وزارت خارجه روسیه به داده های وزارت دفاع روسیه استناد کردند که بر اساس آن تا 90 مزدور سوئدی در اوکراین حضور داشتند که 25 نفر از آنها نابود شده اند.
Военные-волонтеры во время практики на полигоне. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هلاکت حدود شش هزار مزدور خارجی در منطقه عملیات ویژه نظامی
وزارت خارجه روسیه توصیه کرد: "همه و نه تنها سوئدی‌ها که در حال طرح‌ریزی برای انجام فعالیت‌های مسلحانه علیه نیروهای روسی در منطقه عملیات نظامی ویژه هستند، این موضوع را به خاطر بسپارند".
این وزارتخانه در پایان گفت: "مسئولان کشورهای خارجی باید این را بدانند و مسئولیت سرنوشت خود را بر عهده بگیرند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала