دبیرکل ناتو: امیدوارم اختلافات با مجارستان بر سر اوکراین برطرف شود

© AFP 2023 / Paul J. Richardsنحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد
نحوه همکاری آتی ناتو در خصوص افغانستان در سال 2016 مشخص خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
دبیرکل ناتو امیدوار است تا چند هفته دیگر اختلافات با مجارستان بر سر اوکراین برطرف شود.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت امیدوار است در هفته های آینده بر اختلافات با مجارستان بر سر نقش ناتو در مناقشه اوکراین غلبه کند.
پیشتر، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفته بود که ناتو می خواهد نقش هماهنگ کننده خود را در تامین تسلیحات به اوکراین و آموزش سربازانش افزایش دهد، 31 کشور از این تصمیم حمایت می کنند و مجارستان مایل نیست و در این امر شرکت نخواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد که مجارستان در شورای وزیران خارجه ناتو با تمام تصمیماتی که این ائتلاف را به درگیری مستقیم با روسیه نزدیک می کند و ناتو را از یک اتحاد دفاعی به یک اتحاد تهاجمی تبدیل می کند، مخالفت خواهد کرد.
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
ناتو برخی از اختیارات آمریکا را به منظور کمک به اوکراین بر عهده می گیرد
ینس استولتنبرگ گفت: من گفت و گوی خوبی با سییارتو، وزیر خارجه مجارستان دارم، هفته گذشته دو بار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان صحبت کردم. من مطمئن هستم که می توانیم نگرانی های ابراز شده توسط مجارستان را در نظر بگیریم و راهی برای اجماع در هفته های آینده پیدا کنیم.
پیشتر، استولتنبرگ گفت که کشورهای ناتو در نشست وزیران خارجه توافق کردند که نقش هماهنگی این ائتلاف را در برنامه ریزی و ارائه کمک های نظامی بلندمدت به اوکراین تقویت کنند. جزئیات در هفته های آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت و تصمیماتی برای اتخاذ تصمیمات در نشست سران در واشنگتن در تابستان امسال برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала