بایدن از اسرائیل به دلیل حمایت ناکافی از غیرنظامیان در غزه انتقاد کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا گفت که اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از غیرنظامیان انجام نمی دهد و درگیری غزه به یکی از مرگبارترین درگیری ها برای امدادگران تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن در بیانیه ای گفت: "اسرائیل به اندازه کافی برای محافظت از غیرنظامیان اقدامی انجام نمی دهد."
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن بارها از اسرائیل خواسته است که از عملیات نظامی که بر عملیات های بشردوستانه تأثیر می گذارد اجتناب کند. به گفته بایدن، اسرائیل همچنین به اندازه کافی برای محافظت از کارکنان خدمات بشردوستانه اقداماتی انجام نمی دهد.
بایدن گفت: "این درگیری یکی از بدترین درگیری‌های اخیر از نظر تعداد امدادگران کشته شده است."
او گفت: "من از مرگ هفت کارگر آشپزخانه مرکزی جهان، از جمله یک آمریکایی، خشمگین و دلشکسته هستم."
رئیس جمهور ایالات متحده گفت که انتظار دارد تحقیقات سریع در مورد آنچه رخ داده و کسانی که درگیر آن بودند به دست عدالت سپرده شود.
پیشتر شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده بود که کارکنان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی از جمله شهروندان لهستان، استرالیا و بریتانیا در غزه توسط ارتش اسرائیل کشته شدند. به گزارش رسانه ها، شهروندان خارجی در روستای دیرالبلاح در مرکز نوار غزه در حالی که با خودرو در حال تردد بودند مورد حمله پهپاد اسرائیل قرار گرفتند. علاوه بر اتباع خارجی، یک راننده فلسطینی نیز کشته شد. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل از تحقیقات درباره این حادثه خبر داد. نیروهای دفاعی اسرائیل بعداً حمله اسرائیل به غزه را که طی آن اعضای سازمان غیردولتی World Central Kitchen کشته شدند، "اشتباهی جدی" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала