آمریکا پس از حمله به کنسولگری ایران از حملات به نیروهای خود بیم دارد

© AP Photo / Omar Sanadikiحمله به کنسولگری ایران در دمشق
حمله به کنسولگری ایران در دمشق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
مقامات آمریکایی از این بیم دارند که حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق می تواند خشونت ها را در منطقه تشدید کند و باعث حملات تلافی جویانه علیه نیروهای آمریکایی و اسرائیلی شود.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده است
این روزنامه می نویسد: "مقامات فعلی و سابق آمریکایی ابراز نگرانی کرده اند که حملات هوایی اسرائیل به مجتمع دیپلماتیک ایران در سوریه می تواند باعث تشدید درگیری ها در منطقه و حملات تلافی جویانه علیه اسرائیل و متحدش آمریکا شود".
این نشریه می نویسد: رالف گاف، مقام ارشد سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در خاورمیانه خدمت می کرد، حمله اسرائیل را "فوق العاده بی پروا" خواند و خاطرنشان کرد که این حمله تنها منجر به تشدید تنش از سوی ایران و متحدانش می شود که برای ارتش آمریکا در منطقه "بسیار خطرناک" است.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
روسیه از آماده شدن پیش نویس بیانیه شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری ایران خبر داد
یک مقام دفاعی آمریکا که نامش فاش نشده است به این روزنامه گفت که پس از حمله اسرائیل به دمشق نظامیان ارتش این کشور یک پهپاد تهاجمی را سرنگون کردند ، اما مشخص نیست که آیا هدف این پهپاد نیروهای آمریکایی بوده یا خیر. این نشریه خاطرنشان می کند که اگر چنین باشد، پس می توان در مورد اولین حمله نیروهای متحد ایران به نیروهای آمریکایی در عراق یا سوریه در تقریباً دو ماه گذشته صحبت کرد. این مقام افزود که هیچ حمله دیگری صورت نگرفته است، اما پنتاگون از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.
وزارت دفاع سوریه شامگاه دوشنبه از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق خبر داد. محل اقامت سفیر ایران در جمهوری عربی حسین اکبری نیز در ساختمان کنسولگری قرار داشت که آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری ویران شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала