گوترش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

© AP Photo / Seth Wenigدبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد؛ بر اساس اظهار نظر استفان دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل، عدم تعرض به اماکن دیپلماتیک باید رعایت شود.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک گفت: "دبیرکل سازمان ملل حمله به مرکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز اول آوریل و همچنین گزارش‌های مربوط به تلفات را محکوم می‌کند".
به گفته وی، دبیرکل سازمان ملل "تأیید می کند که اصل مصون ماندن اماکن و دیپلمات ها و کنسولگری ها باید در همه موارد مطابق با قوانین بین المللی رعایت شود."
دوجاریک گفت: "دبیرکل از همه طرف‌های ذیربط می‌خواهد حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از تشدید تنش اجتناب کنند. او هشدار می‌دهد که هرگونه محاسبات اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای از قبل بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیانی شود که در حال حاضر رنج بی‌سابقه‌ای را در سوریه، لبنان، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و خاورمیانه گسترده‌تر تجربه کرده‌اند."
وزارت دفاع سوریه شب قبل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در سوریه حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و همچنین معاون وی سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند. وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که شخصاً به حمله هوایی تل آویو به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را تعیین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала