کانادا حمله اسرائیل به غزه را محکوم کرد

© AFP 2023Палестинцы выносят тело из разрушенной больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс
Палестинцы выносят тело из разрушенной больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه کانادا حمله اسرائیل به غزه را که منجر به کشته شدن اعضای سازمان غیردولتی شد، محکوم کرد و خواستار تحقیقات شد.
به گزارش اسپوتنیک، ملانی جولی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "ما این حملات را محکوم می کنیم و خواستار تحقیقات کامل هستیم. کانادا انتظار دارد مسئولیت کامل این کشتارها بر عهده گرفته شود و ما موضع خود را در این مورد به اسرائیل منتقل خواهیم کرد."
وی تاکید کرد که "حمله علیه اعضای ماموریت های بشردوستانه کاملا غیرقابل قبول است." این دیپلمات کانادایی با بیان اینکه یک شهروند کانادایی در میان کشته شدگان است، نوشت: "قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود."
پیشتر شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داده بود که کارکنان سازمان جهانی آشپزخانه مرکزی از جمله شهروندان لهستان، استرالیا و بریتانیا در غزه توسط ارتش اسرائیل کشته شدند. به گزارش رسانه ها، شهروندان خارجی در روستای دیرالبلاح در مرکز نوار غزه در حالی که با خودرو در حال تردد بودند مورد حمله پهپاد اسرائیل قرار گرفتند. علاوه بر اتباع خارجی، یک راننده فلسطینی نیز کشته شد. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل از تحقیقات درباره این حادثه خبر داد.
World Central Kitchen توسط سرآشپز و رستوران دار خوزه آندرس در سال 2010 به عنوان یک پروژه بشردوستانه برای ارائه وعده های غذایی به افرادی که در بلایای طبیعی یا دیگر گرفتار شده اند تأسیس شد. اولین ماموریت "آشپزخانه" کمک به آسیب دیدگان زلزله در هائیتی بود؛ متعاقباً، این سازمان به قربانیان طوفان و آتش سوزی در ایالات متحده کمک کرد، آشپزخانه های صحرایی را در طول همه گیری ویروس کرونا راه اندازی کرد، به پناهندگان مرز لهستان و اوکراین کمک کرد و غذا برای ساکنان غزه فراهم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала