کاخ سفید: آمریکا در حمله به کنسولگری ایران دخالتی نداشته است

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: "ایالات متحده به هیچ وجه در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه دخالت ندارد."
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت: "ایالات متحده به هیچ وجه در این حمله دخالتی ندارد."
کربی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن انتظار دارد اقدامات تلافی جویانه ای از سوی تهران برای حمله به کنسولگری انجام دهد، گفت که او متعهد به پیش بینی اقدامات ایران نیست.
وزارت دفاع سوریه شب قبل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در سوریه حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و همچنین معاون وی سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند. وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که شخصاً به حمله هوایی تل آویو به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را تعیین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала