ترکیه حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد

© AFP 2023 / Louai BesharaСотрудники службы экстренной помощи и безопасности осматривают повреждения на месте удара ВВС Израиля по зданию консульства Ирана в Дамаске, Сирия
Сотрудники службы экстренной помощи и безопасности осматривают повреждения на месте удара ВВС Израиля по зданию консульства Ирана в Дамаске, Сирия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم می‌کند؛ این اقدامات ممکن است به درگیری تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه که روز سه شنبه منتشر شد آمده است: "ما حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم می کنیم. اسرائیل نقض جدیدی از قوانین بین المللی را به نقض های اخیر خود اضافه کرده است. ما نگران هستیم که این اقدامات به درگیری تبدیل شود که کل منطقه را تحت تاثیر قرار دهد."
در این بیانیه آمده است: "ما از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم با عقل سلیم و خویشتن‌داری عمل کنند و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند".
وزارت دفاع سوریه شب قبل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در سوریه حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و همچنین معاون وی سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند. وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که شخصاً به حمله هوایی تل آویو به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را تعیین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала