بلینکن: آمریکا در حال بررسی جزئیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد، آمریکا در حال کشف و بررسی جزئیات حمله به کنسولگری ایران در دمشق است و متقاعد شده است که نه اسرائیل و نه طرف های دیگر خواهان تشدید درگیری نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار آنها در پاریس در حالی که سخنانش به انگلیسی ترجمه می شد به زبان فرانسه گفت: "در رابطه با حمله در سوریه، ما تلاش می کنیم حقایق را ثابت کنیم و در حال درک دقیق آنچه اتفاق افتاده هستیم."
همانطور که رئیس دیپلماسی آمریکا خاطرنشان کرد، ایالات متحده "در حال کشف جزئیات آنچه رخ داده است می باشد."
به گفته وی، واشنگتن در تلاش است تا از تشدید تنش جلوگیری کند، "موضوعی که نه اسرائیل، نه حزب‌الله، نه لبنان و نه ایران آن را نمی‌خواهند".
در 1 آوریل، سانا گزارش داد که نیروی هوایی اسرائیل به ساختمانی در دمشق حمله کرده است. رسانه های ایرانی گزارش دادند که ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه مورد حمله هوایی قرار گرفته است. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشته شدن هفت مستشار نظامی از جمله سرلشکر محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی خبر داد. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران وعده داد که حمله به نمایندگی دیپلماتیک بی پاسخ نخواهد ماند. روسیه حمله اسرائیل را به شدت محکوم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала