بلاروس حمله اسرائیل به کنسولگری ایران را غیرقابل قبول خواند

© AFP 2023 / Louai BesharaСотрудники служб экстренной помощи и безопасности на месте удара ВВС Израиля по зданию консульства Ирана в Дамаске, Сирия
Сотрудники служб экстренной помощи и безопасности на месте удара ВВС Израиля по зданию консульства Ирана в Дамаске, Сирия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
وزارت خارجه بلاروس اعلام کرد که حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق غیرقابل قبول است؛ این اقدام اساس و روح روابط بین‌الملل مدرن را تضعیف می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، در پیامی که در کانال تلگرامی وزارت امور خارجه بلاروس منتشر شد، آمده است: "بلاروس هرگونه حمله به مراکز دیپلماتیک را که نقض ناپذیری آن توسط کنوانسیون‌های وین تضمین شده است، کاملا غیرقابل قبول می‌داند."
این وزارتخانه تاکید می کند که "این اقدام نه تنها نقض آشکار قوانین بین المللی است، بلکه اساس و روح روابط بین المللی مدرن، امنیت منطقه ای و بین المللی را نیز تضعیف می کند".
وزارت دفاع سوریه شب قبل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در سوریه حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و همچنین معاون وی سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند. وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که شخصاً به حمله هوایی تل آویو به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را تعیین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала