حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق + تصاویر

سوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2024
اشتراک
رسانه های سوری اعلام کردند، اسرائیل ساختمانی در منطقه المزا و در مجاورت سفارت ایران در جنوب غربی دمشق پایتخت سوریه را مورد حمله هوایی قرار داده است. رسانه ها از کشته شدن تعدادی از افراد از جمله یکی از سرداران سپاه قدس و معاونش خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری سانا در اطلاعیه ای اعلام کرد: "متجاوزان اسرائیلی به ساختمانی در منطقه المزّه دمشق حمله کردند.
به گفته این رسانه این ساختمان در منطقه مزه در جنوب غربی پایتخت و در مجاورت سفارت ایران در این شهر واقع شده است.
خبرنگار اسپوتنیک در دمشق نیز از آسیب دیدن ساختمان سفارت ایران در این شهر خبر داد.
به گزارش ایرنا، این حمله در ساعت 16:45 به وقت دمشق به ساختمانی در مجاورت سفارت ایران انجام شده است. بخش کنسولی در طبقه همکف ساختمان قرار داشت. خود ساختمان سفارت آسیبی ندیده است.
خبرگزاری نور نیوز خبر داد که حسین اکبری سفیر ایران و خانواده وی در سوریه در سلامت کامل به سر می برند.
همچنین یک منبع امنیتی به اسپوتنیک گفت، در پی حمله اسرائیل به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق حداقل دو نفر کشته و یک تن دیگر زخمی شد.
همچنین شبکه تلویزیونی الحدث دبی از کشته شدن دست کم شش نفر در جریان این حمله هوایی خبر داد. با وجود این، هنوز هیچ آمار رسمی از خسارت و تلفات این حمله منتشر نشده است.
خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق و سفیر ایران در سوریه در حال بازدید از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله اسرائیل قرار گرفته، هستند. وی در مکالمه با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران این اقدام اسرائیل را محکوم کرد.
وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: "حدود ساعت 17:00 امروز دشمن اسرائیلی از بلندی‌های جولان اشغالی سوریه به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق حمله هوایی کرد که نیروهای پدافند هوایی توانستند تعدادی موشک را ساقط کنند. این ساختمان کاملا تخریب شد".
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که نیروهای امدادی در حال حاضر در تلاش هستند تا کشته ها و مجروحان احتمالی را از زیر آوار ساختمان بیرون بکشند.
بعدتر اسپوتنیک به نقل از منابعی اعلام کرد، سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در نتیجه حمله اسرائیل به دمشق کشته شده است.
خبرگزاری تسنیم نیز با تایید کردن کشته شدن سرتیپ محمدرضا زاهدی و معاونش اعلام کرد: "بر اساس اطلاعات اولیه، انفجار در ساختمانی مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکنون پنج کشته و 12 زخمی برجای گذاشته است."
همچنین خبرگزاری صدا و سیمای ایران به نقل از سفیر ایران در سوریه اعلام کرد:"در حمله اسرائیل بین 5 تا 7 نفر کشته شدند، اسامی و تعداد کشته شدگان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد".
حسین اکبری اضافه کرد: "رژیم اسراییل برخلاف قوانین بین المللی عمل می کند و پاسخ محکمی از سوی ما دریافت خواهد کرد".
خاطرنشان می شود که سفارت ایران امروز به دلیل روز 21 ماه رمضان که روز شهادت حضرت علی می باشد تعطیل بود.
پیشتر تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده بود که پدافند هوایی سوریه در حال دفع حمله در حومه دمشق بوده و صدای انفجارهایی شنیده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала