گوترش حمله به ناظران سازمان ملل در لبنان را محکوم کرد

© AP Photo / Seth Wenigگوترش
گوترش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2024
اشتراک
گوترش حمله به سه ناظر سازمان ملل متحد در مرز بین لبنان و اسرائیل را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در تفسیری گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به سه ناظر نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان در مرز با اسرائیل را محکوم کرد که در نتیجه این حمله، اعضای این سازمان مجروح شدند.
اوایل روز شنبه، رسانه های لبنانی گزارش دادند که یک پهپاد اسرائیلی بامداد به یک گشت ناظر بین المللی یونیفل در وادی قطامون حمله کرده است. مشخص شد که چندین افسر سازمان ملل مجروح شده اند.
دوجاریک خاطرنشان کرد: دبیر کل سازمان ملل انفجار امروز که به یک گروه ناظر در لبنان آسیب رساند و سه ناظر نظامی زخمی شد را محکوم کرد.
وی از همه طرف ها خواست تا از نقض بیشتر توقف درگیری ها بر اساس قطعنامه 1701 خودداری کنند و به دنبال راه حل دیپلماتیک برای بحران باشند.
وضعیت در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023 بدتر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی تیراندازی می کنند. به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل گلوله باران اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شدند. طرف اسرائیلی از حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала