در برلین اظهار کردند؛ آلمان آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری را ندارد

© Photo / U.S. Air Force / Joseph Eddins درخواست ناتو از چین برای مسئولیت پذیری در فضای سایبری
درخواست ناتو از چین برای مسئولیت پذیری در فضای سایبری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2024
اشتراک
رئیس اداره فدرال امنیت اطلاعات آلمان (BSI) گفت که این کشور در حال حاضر "آماده مقابله با تهدیدات سایبری نیست".
به گزارش اسپوتنیک، کلودیا پلاتنر در مصاحبه با نشریه آلمانی Tagesspiegel خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از حملات سایبری، مقامات باید "از همان ثانیه اول وارد عمل شوند" و تصویر بزرگی از وضعیت ارائه دهند.
پلاتنر گفت: "در صورت لزوم، تیم های بحران باید تشکیل شوند و توانایی های دولت فدرال و مقامات ایالتی فدرال باید ترکیب شود. ما امروز برای همه اینها آماده نیستیم؛ چنین هماهنگی با یکدیگر انجام نشده است."
رئیس این اداره همچنین تاکید کرد که لازم نیست 16 بار با یکدیگر تماس بگیریم تا بفهمیم "در کدام ایالت فدرال چه اتفاقی می‌افتد".
پلاتنر به این نشریه توضیح داد: "هیچ ساختاری وجود ندارد که توانایی ما را برای هماهنگ کردن اقداماتمان در چنین بحرانی تضمین کند."
در اول مارس، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیودنیا (خبرگزاری اسپوتنیک زیر مجموعه این گروه می باشد)، فایل صوتی و متن مذاکرات بین افسران عالی رتبه بوندسوهر آلمان را منتشر کرد. این گفتگو شامل چهار صحبت های مقام ارشد بوندسوره، از جمله رئیس بخش عملیات و تمرین نیروی هوایی، درباره ارسال احتمالی موشک‌های تاروس به اوکراین و حمله اوکراین به پل کریمه بود. از جمله، بحث در مورد نحوه نصب موشک‌های تاروس و آموزش ارتش اوکراین برای پرتاب موشک از روی پل کریمه به گونه‌ای که از "خط قرمز" عبور نکند و به شرکت کنندگان آشکار درگیری در اوکراین تبدیل نشود، ضبط شده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: "محتوای گفتگوی افسران آلمانی بر دخالت مستقیم غرب در درگیری های اطراف اوکراین تاکید دارد." و ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفت که غرب باید مسئولیت اقدامات مخربی را که برنامه ریزی کرده و تا حد زیادی اجرا کرده است، بپذیرد.
بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان نیز به نوبه خود صحت این ضبط را تایید کرد و گفت که دلیل لو رفتن این گفتگو ارتباط ناامن یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس بوده است. اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که تحقیقات کامل و فشرده در رابطه با انتشار این ضبط در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала