روسیه: امیدواریم وضعیت کارشناسان سازمان ملل علیه کره شمالی درس عبرتی باشد

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: فدراسیون روسیه امیدوار است که وضعیت کارشناسان سازمان ملل علیه کره شمالی درس عبرتی برای این سازمان باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو انتظار دارد که وضعیت گروه کارشناسان سازمان ملل در مورد تحریم ها علیه کره شمالی به درس عبرت سازمان ملل تبدیل شود و این سازمان شروع به رهایی از وابستگی خود به متصدیان آمریکایی کند.
پیشتر، روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا در مورد تمدید ماموریت کارشناسان کمیته تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی را به مدت یک سال وتو کرد. چین از رای ممتنع داد و سایر اعضای شورای امنیت رای موافق دادند.
پرچم کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
در کرملین درباره وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص کره شمالی در شورای امنیت توضیح دادند
زاخارووا در مورد واکنش آمریکا و کشورهای غربی به وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی روسیه درباره گروه کارشناسان کمیته شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تحریم ها علیه کره شمالی اظهار داشت: ما امیدواریم که داستان گروه کارشناسان سازمان ملل در مورد تحریم ها علیه کره شمالی درس خوبی باشد و سازمان ملل شروع به رهایی از وابستگی به متصدیان آمریکایی خود کند.
وی خاطرنشان کرد: روسیه موضوع تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد را که برای حفظ صلح و ثبات طراحی شده است، جدی می گیرد. ما نمی توانیم با آرامش تماشا کنیم که این اقدامات اضطراری به سلاحی بی رویه برای مجازات برخی از کشورها تبدیل می شود. در شرایط پیرامون شبه جزیره کره، دقیقاً این اتفاق افتاد.
پیشتر، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد گفت که مسکو متقاعد شده است که روند به روز رسانی رژیم تحریم ها علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل مدت زیادی است که به تعویق افتاده است. به گفته وی، کشورهای غربی نمی خواهند از منطق مخرب و تنبیهی خود در قبال کره شمالی دور شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала