وزیر راه و شهرسازی ایران: گیلان درحال تبدیل به استان ترانزیتی کشور است

© Sputnikگیلان
گیلان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: گیلان با افتتاح پروژه آزاد راه منجیل - رودبار و اجرای پروژه کلان راه آهن رشت-آستارا و رشت- کاسپین عملا به استان ترانزیتی کشور تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش بعد از ظهر شنبه در نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان گیلان در حوزه سفره‌های نوروزی در امام زاده هاشم رشت با بیان اینکه در سال 1402 در ترانزیت جاده ای 58 درصد رشد داشتیم، گفت: در محور آستارا با افتتاح پل مرزی، معطلی تریلی‌ها را کاهش دادیم؛ گیلان به غیر از ترددهای درون استانی در حال تبدیل به استانی ترانزیتی است.
وی گفت: ما در سال 1401 از 9.3 میلیون تن ترانزیت کالا به تردد جاده‌ای به 14 میلیون و750 هزار تن رسیدیم که رکورد بسیار خوبی بود؛ این رشد ماحصل توافقاتی است که در ترانزیت سرمایه ای درحال شکل گیری است که می‌تواند به اندازه نفت برای ما درآمد ارزی ایجاد کند.
کریدور شمال جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
گزارش و تحلیل
کریدور شمال – جنوب خط بطلانی بر بیش از 30 سال کارشکنی غرب
وی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کنار سایر راهکارهای پیشگیری از سوانح، ابزاری جز استفاده از مکانیزم های تنبیهی و وضع قوانین و مقررات جریمه ای نداریم.
بذر پاش افزود: در کنار این ابزارها باید مشکلاتی که در نقاط حادثه خیز داریم را رفع کنیم؛ در این راستا امسال مشکلات 725 نقطه حادثه خیز کشور رفع شد و دولت عزم بلندتری برای رفع این‌مشکلات برداشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала