واکنش وزارت خارجه روسیه به سخنان وزیر امور خارجه آلمان در مورد کشاندن ناتو به جنگ

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
اشتراک
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، پس از سخنان وزیر امور خارجه آلمان در مورد کشاندن ناتو به جنگ، خواستار خرید کتاب درسی برای او شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در مورد اظهارات آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته می‌خواهد ناتو را به یک درگیری بکشاند، به وی توصیه کرد که یک نقشه و یک کتاب درسی تاریخ بخرد و موضوع گسترش ناتو را به او یادآوری کرد.
پیشتر تاگس اشپیگل گزارش داد که وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با گروه رسانه ای فونک گفته بود که هدف پوتین از بین بردن موجودیت اوکراین به عنوان یک کشور مستقل و کشاندن ناتو به جنگ بوده و هست.
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: می‌خواهم از بربوک بپرسم: آیا او نمی‌داند که این پایگاه‌های روسیه نبودند که کشورهای ناتو را احاطه کردند، بلکه ناتو بود که در اطراف روسیه به سمت شرق گسترش یافت؟ برای آنالنا یک نقشه، یک کتاب تاریخ و مقداری آدامس بخرید تا دیگر از این صحبت های پوچ نزند.
Флаги России и НАТО перед заседанием совета Россия - НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اعلام آمادگی ناتو برای رویارویی با روسیه
اخیراً ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحاد و فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای در غرب شنیده می شود. کرملین خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، فدراسیون روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش ابتکارات است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه همچنان برای گفت و گو با ناتو باز است، اما بر مبنای یکسان، در حالی که غرب باید روند نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала