تروریست هایی که به کروکوس حمله کردند، چطور استخدام شده اند؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر تروریست هایی که به کروکوس حمله کردند، چطور استخدام شده اند؟
 تروریست هایی که به کروکوس حمله کردند، چطور استخدام شده اند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2024
اشتراک
منبع: عاملان حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس از طریق کانال "صدای خراسان" جذب شدند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه گفت، کسانی که حمله تروریستی را به تالار شهر کروکوس انجام دادند، از طریق کانال تلگرامی صدای خراسان، که متعلق به شاخه افغان دولت اسلامی*( ممنوع در روسیه) است و برای مخاطبان در تاجیکستان کار می کند، جذب شدند.
وی بیان داشت: مطالب مربوط به یک شخص خاص بررسی شد. یک گواهی از همکاران ما وجود دارد که می گوید او در یک کانال تلگرامی بوده که افرادی را برای انجام حملات تروریستی جذب کرده اند. علاوه بر این، در جریان عملیات جستجو، مشخص شد که همین کانال تلگرامی افراد عامل حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس را استخدام کرده است. <...> این کانال تلگرام "صدای خراسان" نام دارد.
اکنون این کانال تلگرامی متعلق به شاخه تاجیک داعش* (ممنوع در روسیه) که از افغانستان توسط تروریست های ولایت خراسان (شاخه داعش**- ممنوع در روسیه) کنترل می شود، به دلیل نامعلومی حذف شده است. این کانال نه از روسیه و نه از تاجیکستان باز نمی شود. همانطور که یک افسر ذیصلاح سازمان امنیت فدرال روسیه در فوریه 2023 گزارش داد، فعال شدن ولایت خراسان در افغانستان همزمان با اجرای عملیات مخفیانه ایالات متحده در این کشور پس از خروج نیروهای آمریکایی از آنجا بود. در اکتبر 2023، ریاست سازمان امنیت فدرال فدراسیون روسیه، الکساندر بورتنیکوف، از مشارکت سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در ایجاد "کمربند بی ثباتی" در افغانستان در نزدیکی مرزهای جنوبی کشورهای مستقل مشترک المنافع گزارش داد. وی در عین حال اظهار داشت که ولایت خراسان ممنوعه در روسیه در حال تقویت پتانسیل خود است که در نهایت به آن اجازه می دهد تا به سمت انجام حملات تروریستی در خارج از افغانستان حرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала