رسانه: آمریکا و متحدانش نمی توانند حملات حوثی ها را متوقف کنند

© Sputnik / Alexander Vilfآخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ
آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2024
اشتراک
به گزارش بلومبرگ، آمریکا و متحدانش علیرغم استفاده از تجهیزات نظامی گران قیمت، نمی توانند حملات جنبش انصارالله (حوثی ها) حاکم در شمال یمن به کشتی ها و کشتی های جنگی را متوقف کنند.
اسپوتنیک - به گفته این خبرگزاری، فرمانده ناوگان آمریکایی در دریای سرخ، دریاسالار مارک میگز، اعتراف می کند که ایالات متحده و متحدانش هنوز کارهای زیادی در ارتباط با اقدامات حوثی ها دارند. به گفته وی، آنها توانسته اند تا حدی توانایی حوثی ها را کاهش دهند، اما او متعهد نمی شود که بگوید حملات آنها به کشتی ها چه زمانی متوقف می شود.
این خبرگزاری در مطلبی اعلام کرد: "با وجود تمام سلاح‌های گران‌قیمتی که ایالات متحده و متحدانش از شمال غربی یمن (حوثی‌ها) به سمت گروه‌های اسلام‌گرا پرتاب می‌کنند، آنها قادر به توقف حملات به کشتی‌های باری غیرنظامی و کشتی‌های جنگی نیستند."
بلومبرگ به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی که نامش فاش نشده است، می نویسد که مهار حوثی ها برای ایالات متحده بسیار پرهزینه است. این خبرگزاری همچنین به نظر یک مقام غربی که نامش فاش نشده است استناد می کند که حوثی ها توانایی حمله به کشتی ها و کشتی های جنگی را با سرعت فعلی برای چندین ماه دیگر دارند. خاطرنشان می شود که اگر نظامیان خارجی به دلیل حملات حوثی ها به یک کشتی جنگی کشته شوند، ایالات متحده ممکن است به سمت حمله به رهبران جنبش حرکت کند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی‌ها گفته‌اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و مانعی در آزادی کشتیرانی در منطقه نمی‌کند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала