رئیس مجلس ترکیه: مناقشه اوکراین می تواند به جنگ روسیه و غرب تبدیل شود

© U.S. Air Force / Staff Sgt. Marco Gomezکمک های نظامی امریکا به اوکراین
کمک های نظامی امریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
خبرگزاری دولتی آنادولو با استناد به بیانیه رئیس پارلمان ترکیه گزارش داد، درگیری در اوکراین ممکن است به جنگ بین روسیه و غرب تبدیل شود و به اروپای شرقی گسترش یابد.
به گزارش اسپوتنیک، نعمان کورتولموش در خصوص مناقشه بین روسیه و اوکراین خاطرنشان کرد: "آنکارا نه تنها به عنوان یک جنگ بین این دو کشور، بلکه به عنوان یک رویارویی که از همان ابتدا می تواند به جنگ روسیه و غرب تبدیل شود، تلقی می کند. بر این اساس ترکیه برای پایان سریع جنگ بین روسیه و اوکراین تلاش می کند."
به گفته وی، طرفین با وساطت ترکیه در استانبول به انعقاد توافقنامه آتش بس نزدیک شده بودند که توسط نیروهای خاصی خنثی شد.
وی گفت: "توافقنامه صلح بین روسیه و اوکراین در دولما باغچه نزدیک بود به امضا برسد. می شد صلح عادلانه ای را که مورد قبول هر دو طرف باشد منعقد کرد. ترکیه در واقع این روند را به نقطه خاصی رسانده است. اما شاهد بودیم که برخی از نیروهایی که خواهان پایان این جنگ نبودند مانع از دستیابی به توافق نهایی در دلمه باغچه شدند."
وی هشدار داد که رویارویی روسیه و اوکراین "نه تنها به منطقه دریای سیاه و شرق اروپا، بلکه احتمالاً به منطقه بسیار گسترده‌تری نیز می‌رسد".
رئیس پارلمان ترکیه خاطرنشان کرد: "در این راستا، بدون شک ترکیه به طور کامل در ابتکارات صلح شرکت خواهد کرد و تمام تلاش های لازم را برای اطمینان از برقراری صلح بین دو کشور بر سر میز دیپلماتیک انجام خواهد داد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала