خرید پایانه های استارلینک در بازار سیاه سراسر جهان ممکن شد

CC0 / / استارلینک از اسپیس ایکس ایلان ماسک
 استارلینک از اسپیس ایکس ایلان ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
تحقیقات، نمونه های متعددی از فروش غیرقانونی و فعال سازی کیت های استارلینک را نشان داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش داد، پایانه های اینترنتی استارلینک متعلق به شرکت "اسپیس ایکس" تاجر آمریکایی ایلان ماسک را می توان به طور غیرقانونی در بسیاری از نقاط جهان که به طور رسمی فروخته نمی شوند یا کار نمی کنند، خریداری کرد.
تحقیقات، نمونه های متعددی از فروش غیرقانونی و فعال سازی کیت های استارلینک را نشان داد. نحوه قاچاق آنها و همچنین در دسترس بودن آشکار آن در بازار سیاه نشان می دهد که استفاده مخرب آنها یک مشکل سیستماتیک جهانی است.
به گفته دیپلمات‌های غربی ناشناس، پایانه‌های استارلینک را می‌توان در سودان خریداری کرد، جایی که به‌ویژه توسط نیروهای واکنش سریع مخالف ارتش دولتی از آنها استفاده می‌شود.
Оператор дрона ОБТФ Каскад с позывным Корвус за работой - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام ایستگاه ارتباطی استارلینک اوکراین توسط پهپاد انتحاری روسیه + تصاویر
به گفته آنها بازرگانان سودانی پایانه‌هایی را در دبی ثبت می‌کنند و سپس آنچه لازم است با هواپیما به اوگاندا منتقل می‌شوند و از آنجا کیت‌های استارلینک از طریق مسیرهای زمینی به شمال سودان می‌رسند.
به گفته یکی از تاجران محلی، مردم ساعتی دو یا سه دلار برای دسترسی به اینترنت می پردازند که این تجارت بسیار خوبی است.
علاوه بر این، پایانه ها در ونزوئلا که تحت تحریم های ایالات متحده است فروخته می شوند، اگرچه نقشه پوشش اینترنتی اشاره می کند که استارلینک در این کشور کار نمی کند.
حتی اگر اسپیس ایکس پایانه های غیرقانونی فعال شده را مسدود کند، فروشندگان، آنها را مجدداً در کشورهای ثالث ثبت کرده و دوباره فعال می کنند. به گفته یک مقام سابق دولت آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است کنترل صادرات را تشدید کند تا پایانه های ماسک را از دست دشمنان آمریکا دور نگه دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала