- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تخلیه خودروی زرهی آلمانی "ماردر" توسط نظامیان روسیه+ ویدیو

CC BY 2.0 / funky1opti / SPZ Marder beim Hessentag 2004 in Heppenheimخودروی زرهی آلمانی "ماردر"
خودروی زرهی آلمانی ماردر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
سربازان نیروهای مسلح روسیه اولین خودروی رزمی پیاده نظام ماردر را که توسط نیروهای مسلح اوکراین از آلمان دریافت شده بود، تخلیه کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران اطلاع داد که سربازان تیپ تفنگ موتوری 1 گارد جداگانه سپاه یکم ارتش گروه نیروهای "جنوب" اولین خودروی رزمی پیاده نظام «ماردر» را از خط مقدم جبهه در آودیفسکی تخلیه کردند که آلمان به نیروهای مسلح اوکراین داده بود.
جانشین فنی فرماندهی با علامت فراخوان "کازبک" گفت: "پس از آزادسازی آودیوکا، ما به آزادسازی شهرک های مجاور پرداختم. پس از ورود نیروهای ما به بخش شمالی و شرقی آن، دشمن اقدام به ضد حمله کرد و در یکی از این ضدحمله ها بود که این خودروی زرهی به دست ما افتاد.
نظامیان ما، عملیات تخلیه خودروی جنگی با دقت برنامه ریزی کرده بودند: آنها شناسایی منطقه را انجام دادند، جاده جدیدی را با کمک مهندسان هموار کردند، میادین مین را پاکسازی کردند و از وضعیت نزدیک شدن مخفیانه به هدف اطمینان حاصل کردند».
مکانیک راننده با علامت تماس "شوبا" که خودروی رزمی آلمانی را تخلیه کرد، گفت:« کار واقعا سختی بود، چون باید شب کار می کردیم. جاده دیده نمی شد، یعنی انگار در تاریکی رانندگی می کنیم، یعنی انگار چراغ های جلو را خاموش کرده باشیم. ما کورکورانه راه می رفتیم. بدون چراغ قوه، بدون هیچ چیزی بدون هر گونه نوری تا در معرض آتش دشمن قرار نگیریم."
پیش از این، آلمان در مجموع 90 خودروی جنگی پیاده نظام ماردر را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل کرده بود. وزن جنگی این وسیله نقلیه حدود 30 تن است. سه خدمه و حداکثر هفت چترباز را در خود جای می دهد. خودروی رزمی پیاده نظام مجهز به یک توپ اتوماتیک 20 میلی متری « آر اچ-202» و یک مسلسل کواکسیال 7.62 میلی متری « ام جی 3» است که بر بالای برجک دو نفره نصب شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала