گزارش و تحلیل

بمب های هوشمند روسیه؛ "سلاح معجزه آسا"

KAB бомбы
KAB бомбы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
نشریه غربی در مطلبی می نویسد، "کاب" روسیه در حال شکستن دفاع نیروهای مسلح اوکراین است که "عملاً هیچ اقدام متقابلی علیه آن در اختیار ندارند".
اسپوتنیک- دیوید آکس، ستون نویس نشریه فوربس، ایالات متحده، با اشاره به کانال تلگرامی "دیپ استیت" اوکراین، می نویسد که بمب های هدایت شونده هواپرتاب بدون پیشرانه "کاب" (KAB) ، برای روس ها به یک "سلاح معجزه آسا" تبدیل شده اند.
درگیری اوکراین 25 ماه است ادامه دارد. و در امتداد خط مقدم هزارکیلومتری، نیروهای هوافضای روسیه روزانه صدها بمب کاب را بر روی مواضع نیروهای مسلح اوکراین پرتاب می کنند. کانال تلگرام اوکراینی"دیپ استیت" اعلام کرده که نیروهای مسلح اوکراین "عملاً هیچ کاری نمی توانند انجام دهند". به خاطر داشته باشیم که تنها 125 بمب کاب در روز در طول چند روز کافی بود تا لشکر مکانیزه شماره 110 از آودیوکا منطقه مستحکم مهم نیروهای مسلح اوکراین عقب نشینی کند.
البته مدافعان، مشکلات دیگری از جمله کمبود مهمات پس از قطع کمک های جمهوری خواهان کنگره به اوکراین در ماه اکتبر، داشتند. اما این کاب ها بودند که آخرین قطره صبر اوکراینی ها شدند. ایگور شوگار، یک نظامی از تیپ شماره 3 اوکراینی که عقب نشینی پادگان آودییوکا در اواسط فوریه را پوشش داده بود، نوشت: "تنها چیزی که پس از ضربه کاب از ساختمانی یا استحکاماتی باقی می ماند یک گودال است".
شاید مزیت روسیه در بمب های هوشمند کاب با گسترش سیستم دفاع هوایی پیشرفته نیروهای مسلح اوکراین تضعیف شود. تقریبا در فوریه، نیروی هوایی اوکراین بخشی از یک اسکادران موشک ضد هوایی پاتریوت را با برد 145 کیلومتر در خط مقدم شرقی مستقر کرد و موفق شد چندین بمب افکن سوخو-34 نیروی هوافضای روسیه و جنگنده های همراه سوخو-35 را ساقط کند. اما حوالی 8 مارس، یک پهپاد روسی یک اسکادران متحرک پاتریوت را در 30 کیلومتری خط مقدم مشاهده کرد و در نتیجه یک موشک بالستیک اسکندر موفق شد دو پرتابگر نیروهای مسلح اوکراین را منفجر کند.
نیروی هوایی اوکراین تنها سه اسکادران پاتریوت ساخت آمریکا دارد (که حدود سی دستگاه پرتابگر است). با از دست دادن کمک های بیشتر ایالات متحده، نیروی هوایی اوکراین نمی توانست محافظت از شهرهای اوکراین در برابر موشک های روسیه به خطر بیندازد. و لذا، در اواسط ماه مارس، حملات به بمب افکن های روسی متوقف شد و بمباران های روس ها با سرعت تا صد حمله در روز از سر گرفته شدند.
تاکتیک‌های روسیه در این مرحله به این خلاصه می‌شود که جنگنده های سوخو، همانطور که"دیپ استیت" گزارش می‌دهد، پادگان اوکراین را با کاب ها "آب پاشی می کنند" و سپس پیاده نظام روسیه با "حملات روانی" کوچک اما مکرر پیشروی می کند. "دیپ استیت" روز شنبه گزارش داد: "در طول ده روز گذشته، روسیه حملات روانی زیادی انجام داده و نیروهای اوکراینی را به عقب رانده است."
مشخص نیست که چگونه اوکراینی ها می توانند به "بحران کاب" پایان دهند. ژنرال اوکراینی ایوان گاوریلیوک گفت: "ورود جنگنده های اروپایی اف-16 لاکهید مارتین به نیروی هوایی اوکراین باید کمک کند".
ارتش اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
چرا نظامیان اوکراینی، اجساد سربازان کشته شده خود را پنهان می کنند؟
بله، امکان دارد از بهار یا تابستان، کی یف 50 تا 60 فروند اف-16 با نشانگر و وسایل دفاع بهتر از آنچه سوخو و میگ کنونی اوکراینی دارند، دریافت کند. تا زمانی که تعداد کافی اف-16 در ارتش اوکراین ظاهر نشود، نیروی هوایی اوکراین می تواند فقط پدافند زمین به هوا را علیه بمب افکن های روسی بکار ببرد.
اما ژنرال گاوریلیوک گفت که مشکل اینجا فقط خطر برای خود خدمه دفاع هوایی نیست، بلکه کمبود انواع خاصی از موشک ها نیز هست. البته منظور او بهترین موشک های پاتریوت بود که عمدتاً در آمریکا تولید می شود.
بنابراین، تنها وقتی که جمهوری خواهان موافق شوند بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری به کی یف را که بسیار به تعویق افتاده است تصویب کنند، اوکراینی ها پاتریوت های کافی برای مقابله با بمب های هوشمند کاب روسی که کلید موفقیت نظامی مسکو شده اند، دریافت خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала