پوتین هدف حمله تروریستی مسکو را ایجاد وحشت در جامعه روسیه خواند + ویدئو

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنانی در خصوص حادثه تروریستی حمله به سالن کنسرت کروکوس سیتی هال صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه در سخنان شامگاه دوشنبه خود در نشستی با مقامات امنیتی و دولتی روسیه در خصوص اقدامات پس از حمله تروریستی در ابتدا گفت: "همکاران عزیز، ابتدا مایلم یک بار دیگر تسلیت عمیق خود را به خانواده ها و دوستان کشته شدگان حادثه تروریستی وحشیانه خونین 22 مارس اعلام کنم."
وی ادامه داد: "از همه کسانی که مردم را در شرایط سخت نجات دادند و به قربانیان کمک کردند تشکر می کنم".
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: "علیرغم درد و اندوه عمومی، شفقت و تمایل مشروع برای مجازات همه عاملان این جنایت وحشیانه، تحقیقات باید به حرفه ای ترین شیوه، عینی و بدون هرگونه سوگیری سیاسی انجام شود."
ولادیمیر پوتین تاکید کرد: "کسانی که این حمله تروریستی را طراحی کردند امیدوار بودند که هراس و اختلاف را در جامعه ما ایجاد کنند، اما با اتحاد و عزم مردم روسیه برای مقاومت در برابر این شیطان روبرو شدند."
رئیس جمهور روسیه در خصوص واکنش جامعه به این اقدام گفت: "اینکه رهگذران و کارکنان پزشکی که مستقیماً با اورژانس در ارتباط نیستند و کارمندان سایر خدمات به سادگی به همان جایی که باید باشند رسیدند و به مردم کمک کردند، البته این نشان دهنده بلوغ جامعه ماست و تمایل به دنبال کردن علایق خود و مبارزه برای خود، برای عزیزانتان، فقط برای افرادی که به کمک و حمایت نیاز دارند. این یک ویژگی بسیار مهم در وضعیت فعلی جامعه ما است."
وی گفت: "جنایت وحشتناکی که در 22 مارس در پایتخت روسیه رخ داد یک عمل ارعاب آمیز است و بلافاصله این سوال مطرح می شود: چه کسی از این سود می برد؟ "
پوتین ادامه داد: "ما می دانیم که این جنایت به دست چه کسی علیه روسیه و مردم آن انجام شده است. برای ما مهم است که چه کسی این جنایت را سفارش و برنامه ریزی کرده است. در طول کار مشترک سرویس های اطلاعاتی و سازمان های مجری قانون، باید به تعدادی از سؤالات پاسخ دهیم."
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: "ما می دانیم که این جنایت به دست اسلام گرایان تندرو انجام شده است که خود جهان اسلام قرن ها با ایدئولوژی آنها مبارزه کرده است."
پوتین تصریح کرد: "در جریان کار مشترک سرویس‌های اطلاعاتی و سازمان‌های مجری قانون، باید به تعدادی از سؤالات پاسخ داد، مثلاً آیا سازمان‌های اسلامی رادیکال، حتی تروریستی واقعاً علاقه‌مند به حمله به روسیه هستند؟ کشوری که که امروز حامی راه حل عادلانه برای تشدید مناقشه خاورمیانه است".
وی در این نشست گفت: "از سال 2014 با کشورمان با دستان رژیم نئونازی کی یف مبارزه می کنیم."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "باید مشخص شود که چرا تروریست های مرتکب حمله تروریستی در کروکوس تلاش کردند به طور خاص به اوکراین بروند. چه کسی در آنجا منتظر آنها بود. اما در واقع سوالات زیادی وجود دارد."
رهبر روسیه اضافه کرد: "کسانی که از رژیم کی یف حمایت می کنند نمی خواهند شریک تروریسم و ​​حامیان تروریسم باشند، اما در واقع سوالات زیادی وجود دارد."
وی در خصوص اوکراین اضافه کرد:" شما فقط باید از دستورات متصدیان غربی خود پیروی کنید، تا آخرین اوکراینی بجنگید، از دستور واشنگتن اطاعت کنید، قانون جدیدی در مورد بسیج تصویب کنید، البته چیزی شبیه به جوانان هیتلر در نسخه جدید آن ایجاد کنید."
پوتین تصریح کرد: "همچنین می بینیم که ایالات متحده از طریق کانال های مختلف سعی می کند همراهان خود و سایر کشورهای جهان را متقاعد کند که طبق اطلاعات آنها، ظاهراً هیچ اثری از کی یف در حمله تروریستی مسکو وجود ندارد و این حمله تروریستی خونین توسط پیروان اسلام و اعضای سازمان داعش انجام شده است. ما می دانیم که این جنایت به دست چه کسی علیه روسیه و مردم آن انجام شده است. ما علاقه مندیم بدانیم که چه کسی سفارش دهنده این جنایت بوده است".
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2024
بیانیه کرملین در مورد حمله تروریستی به کروکوس سیتی هال مسکو
لازم به یادآوری است، تیراندازی و آتش سوزی در شامگاه 22 مارس قبل از اجرای کنسرت در سالن کنسرت کروکوس سیتی هال در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو رخ داد. خبرنگار اسپوتنیک که شاهد این حادثه بود گزارش داد که چند مرد مسلح بدون ماسک به داخل سالن هجوم بردند، آنها در محدوده نقطه خالی به مردم شلیک کردند و بمب های آتش زا پرتاب کردند.
بر اساس آخرین اطلاعات کمیته تحقیققات روسیه، 137 نفر فوت کردند که سه نفر از آنها کودک بودند. سردبیر گروه رسانه ای راسیا سیوودنیا مارگاریتا سیمونیان، از افزایش تعداد قربانیان به 143 نفر خبر داد. بر اساس گزارش وزارت شرایط اضطراری، 152 نفر در نتیجه این حمله تروریستی زخمی شدند. 24 مارس روز عزای ملی اعلام شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که هر چهار عامل حمله تروریستی پیدا و بازداشت شدند - آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین در حال حرکت بودند، جایی که "مسیری" برای آنها در سمت اوکراین آماده شد تا از مرز عبور کنند. وزارت کشور روسیه گزارش داد که این افراد خارجی هستند. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند. به گفته سرویس امنیت فدرال روسیه، سلاح های مورد استفاده تروریست ها از قبل در یک انبار آماده شده بود.
پوتین گفت که روسیه نه تنها با یک حمله تروریستی بدبینانه برنامه ریزی شده، بلکه با یک کشتار جمعی آماده و سازماندهی شده غیرنظامیان مواجه است. رئیس جمهور تاکید کرد که تمامی عاملان، سازمان دهندگان و عامران این جنایت به مجازات عادلانه و اجتناب ناپذیر محکوم خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала